pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Monday, February 20, 2012

JUJUR AKU DAYUS UNTUK SIAPA?

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

agak lewat untuk me'review' kembali slot cerekarama yang ke udara Sabtu lepas di TV3.dah lama sangat rasanya tak berkesempatan untuk mengikuti siaran drama di tv ketika malam hari.tapi entah kenapa untuk yang kali ini CITH memang menunggu di depan kaca tv dan siap bermesej dengan pakwe CITH untuk kami skype selepas cerita itu habis.

rasanya tajuk inilah yang menarik minat CITH untuk ada di depan tv iaitu kerana JUJUR AKU DAYUS.melihat senarai pelakon serta penerbitnya memang tak salah bahawa ia bakal drama yang bagus.jangkaan itu memang benar walaupun masih kelihatan beberapa sudut kepincangan di situ.

antara kepincangan itu;perjalanan plot yang agak sedikit hambar dan tidak beberapa kemas pada ketika di tengah cerita dan di hujung cerita..mungkin kerana kekangan masa itu menjadikan keadaan ini.selain itu,watak kakak iaitu Rozie Rashid lebih sesuai untuk menjadi ibu daripada berwatak kakak.mungkin faktor umur dan keadaan fizikal beliau sendiri.Nora Danish masih seperti lakonannya yang lepas-lepas iaitu berwatak lembut sesuai dengan suaranya itu.rasanya watak seperti ini memang 'makanan' dia.sebaliknya pemegang watak Edree iaitu Beto Kusyairy inilah yang menjadi sebab sampingan untuk CITH melayan cerita ini sehingga selesai.tertanya juga siapa mamat ni...hasil daripada meng'google' barulah kenal siapa dia ini.

apa pun,kalau diambil baiknya dalam drama ini,memang ada banyak baiknya.ini yang CITH dapat untuk meng'implementkan' pada diri yang serba kurang ini:antaranya;

1.komunikasi-komunikasi antara suami dan isteri harus berlandaskan komunikasi 2 hala.bukannya seorang bising,seorang senyap membisu.maka itu menambahkan lagi masalah sekiranya sudah sedia ada.ma.sing-masing kena bercakap untuk meluahkan apa yang tidak selesa dalam perhubungan itu

2.berterus terang-memang 1 elemen yang sangat penting dalam pehubungan suami isteri.dek kerana kealpaan untuk menyatakan yang benar atau tak benar itu,akhirnya memakan diri sendiri.konsep berdiam diri konon untuk menutup kesalahan diri memang bukan satu tindakan yang bijak.sebaliknya keadaan inilah yang akan menambah segala rasa hati yang tidak baik apabila diketahui oleh pasangan.

3.jaga diri-ini memang satu peringatan kepada diri CITH juga walaupun tanpa drama ini pun memang dah tahu.bila berjauhan dengan pasangan,selagi menjawat jawatan isteri maka segalanya harus dijaga sesuai dengan status yang dipegang.berjauhan itu bukanlah lesen untuk berbuat sesuatu secara sesuka hati.

4.kemaafan itu perlu ada-kata sebahagian orang,memaafkan itu mudah tapi untuk melupakan ia adalah sesuatu yang sukar.CITH juga mengakuinya.kadang tu kita mudah saja boleh maafkan tetapi payah sekali nak lupakan sesuatu yang dah jadi itu.tapi ada juga keadaannya yang maaf itu menjadi sukar dilafazkan dek kerana ego yang meninggi...

kesimpulannya,setiap nilai jika dilihat secara baik,maka baiklah yang kita dapat.tapi kalau sebaliknya kita melihat,maka itulah yang kita dapat.tapi satu yang berlegar di kepala ini,'kalau situasi melihat kemungkaran isteri dengan lelaki lain menjadi sesuatu yang dayus jika tidak dilepaskan,maka apa pula gelaran pada isteri yang melihat kemungkaran suaminya?...'emmm....

pada DIA juga CITH bermohon kebaikan untuk kita semua pasangan suami isteri.amin...

ALAHAI...

2 comments:

  1. assalam..
    sy pun tgok juga citer ni..bestkan??
    mula2 ingatkan suami dia hilang ingatan hehehe..
    tapi best la hepi ending..coz masing2 memerlukan walaupun salah seorang dah melakukan kesilapan...
    "sedangkan nabi ampunkan umatnya"

    ReplyDelete
  2. wsasalam.yelah,sya pun mcm tu jugak.heran napa tiba2 suami dia diam tak nak cakap apa2.emmm lama tu baru tahu sebabnya. tu lah diam2 tu ada maknanya...

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala