pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, December 28, 2011

BURJ KHALIFA MERASA YANG TERTINGGI DI DUNIA

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

kalau dah datang ke Dubai rasanya macam tak sah kalau tak pergi,melihat dan merasai sendiri ketinggian bangunan terkenal di dunia iaitu BURJ KHALIFA.Bangunan setinggi 828m (2,717ft) ini dibuka 4 Januari 2010 dan mempunyai 160 tingkat.

nak naik ni pun bukannya senang macam tu saja.kena beli tiketnya terlebih dahulu.tiket pulak tu,kalau beli on the spot memang lah mahal.seorang dikenakan 400 dirham@lebih kurang RM350.itu untuk seorang dewasa.kanak-kanak 100 dirham@RM80.banyak juga jumlah tu kan.jadinya terpaksalah,kami ni boking tiket dulu untuk tarikh yang akan datang.kalau boking dulu lagi jauh murahnya iaitu seorang dewasa 100dirham dan kanak-kanak 75 dirham! jauh beza tu kan...maklumlah,kat sini duit keluar macam paip bocor.jadi,kalau ada peluang nak jimat tu,jimatlah...hihi...

akhirnya hari yang ditunggu pun tibalah.merasa menaiki bangunan tertinggi di dunia.tapi sebelum tu,kena beratur yang sangat panjang...ramai orang.hari-hari pun macam ni.CITH ingat time kerja tak ramai,yelah tiket pukul 2 petang tapi tetap ramai juga orang.dah lah kena beratur,kena scan diri dan beg macam kita kat imegresen di airport tu! tengok macam tu sekali mereka jaga keselamatan mereka.takut-takut bawak bom pulak kan...

walaupun bangunannya sangat tinggi,tapi taklah pengunjung dibenarkan naik sampai ke kemuncak.memang tak terasa ketinggian itu apatah lagi dengan sistem lif yang paling laju di dunia iaitu 18 meter sesaat telah membawa kita ke atas.

kalau dah berada di tempat atas,biasalah dapat menjengok pula ke bawah dan sekitarnya.melihat kemajuan yang telah dan akan diterokai oleh Dubai dari ketinggian Burj Khalifa memang menampakkan kepadatannya.bila dah di atas ini,biasalah kan sesi berposing walaupun tak nampak Burj Khalifa itu sendiri! hahaha...dan membeli cenderahati pastinya fridge magnet Burj Khalifa yang tertulis di situ "exclusif only at the top"...

luas terbentang bumi Allah ini dan manusia berlumba-lumba untuk menunjukkan ketinggian diri meski pun tahu tak kan dapat melawan kuasaNYA...ALAHAI...

2 comments:

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala