pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, August 11, 2010

SALAM RAMADAN AL MUBARAK...bukan murtabak ye!


alhamdulillah, bersahur kita pagi tadi dan hari ini bermulalah ibadah puasa kita di bulan Ramadan Al Mubarak. sebut betul-betul ye..takut-takut jadi murtabak pulak... alahai.maklumlah petang nanti pasar juadah ramadan ni-murtabak lah yang paling glamour di samping ikan bakar,roti john, gulai kawah dan lain-lain...

semalam petang aku ke Jusco-belilah yang patut-patut nak masak sahur. cari kurma Yusuf Taiyoop, tak ada! brand lain adalah.kata pakweku-semua kurma samalah.belilah yang mana pun, tak kisah. hihihi....sajalah sebab promo dia hari-hari keluar kat TV kan...

sebaik sahaja pengumuman puasa...hai..kejap-kejap telefon ni tet..tet..tet... tanda message masuk. ucapan berpuasa daripada rakan taulan.telefon ni pulak...masa nilah buat hal.reply-reply message tak boleh, rupanya kredit habis daa...alahai. belumlah berbalas lagi...

seperti yang lepas-lepas juga, bila bab makan sahur ni hanya aku dan Sakinah saja.aku berdua je yang makan nasi. pakweku bangun untuk makan oat dan kurma.lepas tu...sambung zzzzz dia lah.tapi air milo memang WAJIB ada lah.nak makan oat dengan milo! kalian pulak, masak sungguh-sungguh ke?

untuk berbuka? plannya hari ni aku nak buat kueh tiow goreng basah.kerang dah ku rebus dan siap disimpan semalam.cuma taugeh dengan daun kucai aje yang tak beli semalam.tengahari nanti kenalah keluar mencari nampaknya.

terawih? nampaknya tahun ini aku tidak berkesempatan nak pergi ke masjid sekeluarga.aku cuba buat sendiri di rumah.Hakimi tengah melasak sekarang.mudah-mudahan tahun depan dia pun dah 2 tahun lebih-harap dia dah boleh faham sikit,dapatlah pergi masjid.

sakinah, hari ni puasa.pagi tadi kejut sahur pun senang.tak tahulah kalau hari yang awal ni aje dia bersemangat!aku paksa dia mkn nasi jugak.kesian kat dia sekolah pagi petang-naik tangga 3 tingkat.tahun lepas dia dapat puasa 25 hari, 5 hari akhir tu dah kena sakit perut.tahun ni,harap semua baik.reward??em.....aku bawak pegi pasar ramadan je, suruh dia pilih 1 apa yang dia nak makan. lain-lain tu tunggu rayalah.tak nak cakap dengan dia dulu. dia ni spesis yang ingat cakap kita...takut-takut mama dia ni pulak TERLUPA!

oklah...itu saja sembang kita hari ni.selamat berpuasa.maaf zahir batin dan selamat berbuka nanti.


ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala