pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, August 18, 2010

ADUH....LAMBAT!!!

hari ni masuk hari ke 8 kita berpuasa.ada apa-apa tragedi yang berlaku? hihii... ada kawan yang masih belum sempat ke BARAM (bazar ramadan),ada yang beli lauk rasanya alahai... ke tong sampah jua akhirnya,ada yang beli kuih, gula macam lori gula terbalik rasanya...macam-macam cerita! tapi aku belumlah rasa macam tu CUMA aku hari ni tak bersahur gara-gara DAH LAMBAT!!!

malam tadi Hakimi buat hal dia-sekejap-sekejap bangun.tidur macam tak lena.baru tidur kejap,eh dah bangun balik...yang kena bangunnya akulah sebab dia menyusu badan.rasa badan dia-ada sikit panas.emm...meragam budak tak sihat lah ni.jadinya aku ni baru je rasa nak dibuai mimpi dah tersedar balik.last-last terus tak sedar.sedar balik...ALAMAK! dah pukul 5.58 la..

apa lagi-bingkas kejutkan pakweku-kata dia, 'tak yah lah nak sahur lagi.baca niat aje.' yelah,kita ni dah "tua" tak pe jugaklah kalau tak bersahur. kesian pulak Sakinah.aku kejutkan jugak dia walaupun di masjid rumah ni dah azan.aku suruh jugak dia bangun minum milo dengan oat.nasib baik dia pun senang bangun pagi ni. apa lagi,cepat-cepat minum-makan sebiji kurma dah!

aku pesan dekat dia;" ina kena kuat semangat.cakap kat diri ina yang ina nak puasa.macam Nabi pun dulu sahur baginda hanya makan kurma dan air susu,lepas tu Nabi kena pergi berperang,berjalan kaki jauh, tapi tetap bersemangat...ina pun kena kuat macam tu jugak "

nampaknya dia positif, dia kata dia nak puasa jugak! mudah-mudahan dia berjaya habiskan puasanya hari ni.memanglah kalau diikut-ikutkan dia masih belum diwajibkan utnuk berpuasa pun,tapi biarlah ini sebagai pengajaran untuknya.lagi pun bukan nak buat kerja teruk sangat!pergi dan balik sekolah dihantar,bukan berjalan kaki.cuma mungkin terasa penat bila nak ke kelas tu terpaksa naik tangga 3 tingkat.

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala