pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Friday, August 20, 2010

HFMD-Hakimi masih sakit lagi-ujian untuk kami...

hari ni masuk hari ke 2 Hakimi masih dalam keadaan tak sihat.merengek sentiasa.ada saja yang tak kena.kalau dah tak sihat begini-tak ada orang lain yang dia nak kalau tidak aku ni...dengan papanya juga tak mahu! alahai...

selepas 1 hari makan ubat yang diberikan doktor,barulah semua tanda kemerahan itu keluar dengan jelas pada tangan,kaki dan mulut.kalau sebelumnya hanya nampak macam merah-merah sedikit,tapi yang ini dah nampak ia seakan melepuh jadinya.

dalam mulut dah banyak merah dan putih-ada pada lelangit dan di anak tekak.aduh mesti rasa sakit ni...dia belum pandai cakap lagi jadinya menangis tulah caranya nak beritahu agaknya betapa sakit yang dirasa. bila dia nangis tu rasa tak tahan pulak aku melihatnya.air liur meleleh keluar...tapi aku tetap kasi makan jugak walaupun aku tahu dia sakit nak telan.

aku kasi dia makan bubur nasi lembik.syukur,dia nak jugak makan,minum dan menyusu terutamanya dan masih tetap buang air besar.bila aku study kes di internet ni,al hamdulillah-anakku masih nak makan seperti biasa walupun dalam kuantiti yang sedikit.dalam internet ni,macam-macam kes mengenai virus macam ni...mintak dijauhkan Allah dari segala yang tak baik! selain tu, aku kerap juga kasi dia minum yogurt dengan harapan supaya sakit dalam mulut tu cepat beransur sihat.senang sikit kalau sihat-boleh makan dan minum seperti biasa.

Ya Allah-aku dan pakweku dah 7 tahun relax tak dengar nangis baby, yelah Sakinah dah masuk 7 tahun baru aku dapat Hakimi. kali ni bila Hakimi sakit-satu rumah jadi sakit.kata pakweku-untuk berbuka,tak payah masak pun tak apa,boleh beli kat luar,tapi aku ni tak sukalah nak beli kat bazar ramadan ni.dulu dah pernah kena sekali cirit birit-taubat aku nak beli-beli sangat! masak juga tapi ringkas sahaja. cukup ada lauk utamanya,sayur dan sedikit sup.dah cukup bagi kami.masa-masa ni,tak fikir nak makan sedap...alahai...

aku rasa dah 2 malam jugak jiran-jiran sebelah ni mendengar tangisan Hakimi betul-betul pada masa orang syok tidur...yelah-dia selalu sedar dalam pukul 1-2 macam tu...lepas tu nangis tak henti.tunjuklah apa pun,dia tak layan dah.kasi apa pun tak nak.dukung ajelah jawabnya...nak dukung pulak tu? emmm....aku aje yang dia nak.walaupun papa dia nak dukung pun,dia tak nak jugak!

Ya Allah,kembalikan kesihatan,kegembiraan,kelegaan pada anak kami Hakimi...amin.


ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala