pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Thursday, November 10, 2011

OSTRICH FARM PORT DICKSON,PELUANG BUDAK KL

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

satu lagi tempat yang CITH nak share dengan kalian di sini ialah OSTRICH @burung unta FARM di Port Dickson.

tapi satulah,janganlah kalian meletakkan sesuatu atau harapan yang terlalu tinggi untuk sesuatu pandangan yang maha indah...cakap awal-awal ye.yelah,kita datang dari jauh konon nak tengok sangat-sangatlah burung untanya.memanglah ada burung unta tu tapi tidaklah seperti yang diharapkan.bayaran masuk untuk seorang dewasa ialah RM8 dan kanak-kanak RM4.untuk membeli pek makanan(ni kasi makan arnab,ayam...) RM3 sebungkus.CITH beli 2 bungkus.jadi kos semuanya ialah RM26.00.(inilah rupa makanan yang dibeli...)sebaik saja kaki melangkah masuk,mata tercari-cari di manakah dia ostrich@burung unta yang menjadi subjek utama di tempat ini.nun di hujung nampaklah dek CITH beberapa ekor burung untanya.ala kesian lah pulak melihatnya macam tak sempurna hidup....aduh...bulu-bulu habis kegersangan.tak tahulah kalau sekarang ni memang keadaannya sebegitu rupa.tak banyak yang menarik untuk CITH kongsikan mengenai burung unta ini.TAPI nasiblah ada satu kawasan lapang yang memberi peluang kepada anak-anak kita untuk bermain dan memberi makan kepada haiwan jinak di sini.antaranya ialah ayam,hamster,arnab,itik,angsa,burung...jadinya seronok jugalah 2 baradik ni bermain secara "live" dengan haiwan-haiwan ini.maklumlah budak KL,mana nak dapat pegang anak ayam.balik kampung pun,rumah taman.mana nak jumpa ayam kan...(sian budak KL)peluang seperti ini memang seronok sangatlah diorang.tempat ni dulu CITH dah pernah pergi dengan arwah mak.ada yang sama,ada yang baru.pembaharuan yang CITH nampak ialah adanya kawasan seperti di atas yang merupakan sesuatu yang baik untuk kanak-kanak melihat,memegang dan bermain dengan haiwan-haiwan jinak ini.ada gerai menjual cenderamata,gerai minuman yang nampak lebih baik binaannya cuma kawasan sekitar dan pemuliharaan terhadap kawasan sekeliling termasuk subjuk utamanya di sini iaitu ostrich,CITH rasa perlukan pembaikan pemuliharaan yang lebih proaktif lagi.

yelah,takkan orang datang sekadar nak tengok ostrich yang nampak dah uzur,kawasan yang dhaifkan...masuk bukan percuma pulak tu...kalau tak ada inisiatif untuk berubah,tak mustahil tempat yang bagus ini akan hanya tinggal nama seperti ZOO PD yang sekarang hanya menjadi tempat menjual besi buruk.sapa nak jawab tu kan? layanlah serba sedikit gambar kami di sini.
(saiz telur burung unta lebih besar dari telefon bersaiz ini...)ALAHAI...

OSTRICH FARM PD
LOT 1419 JALAN KEMANG 13
BATU 9 73000 PORT DICKSON
NEGERI SEMBILAN.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala