pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Thursday, November 17, 2011

SELAGI ADA DIA MEMANG LUPA SEMUANYA SEKEJAP

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

waduh-waduh bukan kepalang rasanya kepala ni hari ini.apa taknya dek gara-gara buku ini maka sepanjang malam dan setengah hari ini mengkhatamkannya!ni lah yang malas betul kalau dah terkena angau novel cinta cintun.semuanya rasa tak nak buat.nak buat apa? nak abiskan baca buku ni cepat-cepat je...(kak Nieda,nilah yang malas nak baca novel ni...huhu)


malam tadi Kak Lang CITH datang bawakkan novel ni.katanya dia pinjam daripada kawan dia 2 buah.dia suruh CITH baca yang ni dulu lepas tu pulangkan kembali kat dia.adus...mulanya malas nak pegang.dah tahu kalau dah start pegang...alamat semuanya tertangguh lah nanti.betul bagai dikata, sekali dah start memang tak boleh nak letak.malam tadi je dah baca separuh dan tengahari ni ha dah pun habiskan.kerja-kerja lain tu? tangguh sekejap ye...tapi yang wajib tu tak lah...

JUDUL : SELAGI ADA DIA
PENULIS : AISYA SOFEA
TERBITAN : ALAF 21
HARGA : RM 19.90
M.SURAT : 503

apa yang best?rasanya kalian yang peminat buku Alaf 21 pastinya dah tahu novel-novel mereka macam mana kan.kalau bab cinta tu pastinya meruntun hati,romantis dan membelai-belai perasaan...aduhai...apatah lagi dengan garapan si penulisnya yang memang sudah terkenal dengan karya-karya yang bagus.

setiap daripada kita khusunya yang bernama wanita ini memang mengharapkan kehadiran seorang insan yang bernama lelaki yang sempurna pakejnya.tidak kiralah kita ini wanita yang bagaimana, apa pun kita, kita mengharapkan kesempurnaan itu pada seorang lelaki waima kita sendiri tahu bahawa sempurna itu hanya pada DIA.

begitu jugalah watak dalam novel ini yang bernama Ariani mencari kesempurnaan dalam diri seorang lelaki untuk dijadikan suami,ketua rumahtangga,bakal ayah kepada anak-anaknya kelak dan seterusnya menjadi seseorang yang dibanggakan.tetapi pencarian itu bukan mudah.tu lah orang kata bukan senang nak jadi senang.dugaan,rintangan dan halangan memang menjadi asam garam dalam memburu kesempurnaan cita-cita itu...

tapi satulah,novel adalah novel.ia sama sekali tidak boleh disamakan dalam dunia realiti kita.bila membaca novel ini,memang tak sama figura lelaki dalam novel ini dengan lelaki di dunia realiti.mngkin benar ada lelaki seperti yang digambarkan dalam novel ini menerusi watak Haris,Idris...siapa pun mereka,baik bagaimana pun perwatakan mereka,itu hanyalah bayangan si penulisnya.REALITINYA-siapa lelaki di samping kita,itulah lelaki yang sempurna yang DIA berikan untuk kita...

CITH titipkan kesyukuran atas kurniaan lelaki bernama H ini di samping CITH.al hamdulillah...(tak nak berangan lebih-lebih macam dalam novel ni...hihi...)

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala