pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, November 22, 2011

PENANGAN SEBIJIK BOLA SEAKAN SUDAH MENANG SEMUANYA

Assalammulaikum semua pengunjung CITH...

SYABAS MALAYSIA! hah! tarik nafas...rasanya berbaloi menjadi pom-pom girl tak rasmi tadi..hihi....apa tak nya perlawanan bola antara Malaysia dan Indonesia yang baru tamat sebentar tadi memang menarik, mencabar,bahaya,cemas dan segala rasa ada.silap-silap boleh diserang lemah jantung dibuatnya.(foto oleh:GOOGLE.COM)

CITH adalah sebahagian penonton yang menyaksikan perlawanan itu tadi di De Palma Hotel sementara menunggu Sakinah habis kelasnya.memang lah satu suasana baru yang CITH dapat rasakan.sekejap suasana jadi havoc,sekejap jadi diam,sekejap lagi bersorak sampaikan si kecik CITH yang tengah tidur ni terjaga dek kerana suara-suara yang bersemangat ini.

memang betullah,dengan sukan mampu untuk merapatkan dan seterusnya menyatukan rasa.atas nama Malaysia,tidak kira siapa kita,sokongan padu diberikan kepada pasukan kita untuk menghadapi bukan setakat serangan fizikal daripada pemain lawan bahkan yang lebih hebat lagi serangan mental daripada lebih kurang 100 ribu penyokong berwarna merah.kita sedia maklum bagaimana fanatik dan rakusnya penyokong mereka ini...sehari sebelum hari perlawanan pun dah bikin kecoh,apatah lagi apabila perlawanan ini berlangsung di tempat mereka...lagi bikin kecoh.

apa pun,dah namanya bola itu bulat,menderam macam mana hebat pun kalau di situ juga dia nak bergolek,maka di situ jugalah dia akan berhenti.AKHIRNYA...ia berhenti di tempat kita maka kemenangan itu milik kita.(foto oleh GOOGLE.COM)biarlah Indonesia berbangga dengan kutipan pingatnya yang setakat ini memang tidak mampu diganggu gugat oleh mana-mana negara,TAPI...KEMENANGAN BOLA INI merupakan petanda kita dah menang dalam semuanya.satu yang ini tidak mampu dinafikan oleh Indonesia...sekaligus sedikit mencacatkan kemenangan keseluruhan mereka.

apa-apa pun,janganlah pulak ada bibik-bibik di rumah atau bapak-bapak di luar sana yang mogok kerja esok dek gara-gara nak tunjuk tak puas hati sebab bolanya kalah.pepatah ada mengatakan,di mana bumi dipijak,di situlah langit dijunjung!!!

ALAHAI...

2 comments:

  1. sampai2 akak tak leh tidur sebab terlalu happy hihi

    ReplyDelete
  2. mmg kuat penangan bola ni kan...klu bola masuk sukan olimpik lagi lah macam mana agaknya...

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala