pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Thursday, November 24, 2011

NAK COUPLE?DAH BESAR KE ANAK DARA NI...

Assalammulaikum semua pengunjung CITH...

baru masuk hari ke-6 hari ni Sakinah di Kem Permata Seni macam-macam cerita disampaikan kepada CITH.antara cerita itu yang mengujakan CITH ialah istilah "couple".hah...budak berhingus bercakap pasal couple maple ni...

"ma,kata Adam,Amir nak couple dengan Ina..."
"Ina tahu tak apa tu couple?"
"macam nak kawan lah..."
"abis tu kalau nak kawan,kawan jelah kenapa ada orang pulak nak jadi tukang sampaikan kena cakap nak couple tu?"
"couple tu maksudnya kata kawan Ina,dia jadi kawan lelaki kita"
"abis kawan lelaki yang lain tu bukan couple?"
"entah,diorang cakap couple..."

tengoklah,macam mana minda anak-anak ekcil kita sekarang.aduh...susah hati dibuatnya.bukan lah diri ini kolot atau tak pernah merasa hidup bercinta zaman muda TETAPI ketika CITH di usia sebegini,memang haram tak tahu lah istilah couple-couple ni!!

apa tidaknya,dalam usia 10-12 tahun ni masih lagi di alam kanak-kanak ribena.penuh dengan keseronokkan main teng-teng,main masak-masak,pergi memancing,main congkak biji getah tak pun ikut kawan lelaki pergi melastik burung tak pun pergi tangkap spider kat daun pandan...ha tu ajelah ingatnya.kalau musim buah tu,tolong arwah abah jual buah tak kiralah buah rambutan ke,durian,petai...TAPI budak sekarang di usia begini dah cakap pasal lelaki...aduhai....fening!!!

memang dunia kita dah tak sama dengan dunia diorang sekarang.budak sekarang cepat benar rasanya nak jadi besar! cepat benar cakap pasal lelaki,cepat benar pandainya daripada kita dulu-dulu.nak tak nak,CITH kira kita pun kena masuk dan belajar dalam dunia mereka sekarang.CITH explainkan pada Sakinah malam tadi dengan panjang lebar...

"couple tu maksudnya apabila seorang lelaki dan seorang perempuan berjanji untuk menjadi pasangan hidup macam mama dan baba.bila kami cakap kami couple dulu,maksudnya antara kami dah tak pandang orang lain dah.kami berusaha untuk berkahwin apabila sampai masanya dan dalam masa yang sama kami tetap habiskan study kami... tapi couple zaman Sakinah ni tak sama macam mama dulu.tu semua main-main je.Sakinah kawan dengan semua orang.tak payah lah nak cakap istilah couple ni.ina budak lagi tau! cakap dekat budak lelaki tu-tak payah nak couple-couple,kawan macam biasa.hingus pun melelah lagi.sunat pun belum! dah pandai cakap couple."


nilah bezanya budak sekarang dan budak dulu...semakin hari semakin risau hati ini dibuatnya.anak dara tulah sorang.berhingus lagi tu.tahi telinga pun mamanya ni ha yang masih korek kan...ni pulak dah cakap pasal couple...oooo tolong.....

Ya Allah,perlindungan daripadaMU juga yang kuharapkan daripada segala yang tidak baik.amin...

ALAHAI...

2 comments:

  1. hahahaha
    budak2 sekarang memang persekitaran buat mereka lebih matang
    kena pandai kawal
    tapi ayat2 tu comel
    :-)

    ReplyDelete
  2. tu lah Hans...mnjaga anak dara sorang ni tak semudah menjaga ank kucing berekor2...huhu

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala