pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, November 16, 2011

DAPAT DUIT RM100 YANG DIJANJIKAN TAPI JANGAN MUDAH LUPA


Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

rasanya hari ini,rata-rata mak ayah bercerita pasal isu duit RM100! apa taknya boleh dikatakan hari ini kebanyakkan sekolah khususnya sekolah rendah sudah mula menerima wang seperti yang dijanjikan dalam bajet 2012.(foto oleh:GOOGLE.COM)

CITH sendiri pun hari ini adalah antara penerima wang tersebut hari ini.petang tadi baru ke sekolah untuk mendapatkannya daripada guru kelas Sakinah.ada ibu bapa yang punya anak ramai,sudah berkira berapa wang masuk mereka hari ini.kalau 4 orang anak bersamaan RM 400 semuanya! tapi tulah,time masuk semua senyum seronok cuba kalau keluar RM400 pastinya berwajah kelat kan! biasalah kita manusia macam tu.apa-apa pun kita jangan lupa,pemberian one off ni SEKALI.untuk tahun seterusnya tidaklah pasti lagi keadaannya.

tadi pagi CITH menghadiri majlis anugerah di sekolah agama Sakinah.guru besar sekolah telah mengumumkan bahawa mulai tahun hadapan tiada lagi skim pinjaman buku teks untuk sekolah! nah,masa inilah duit RM100 itu berguna untuk "dilarikan" ke sekolah agama pula.nampaknya memang tak boleh lah nak berangan lebih dengan duit yang dapat ini.hihi...nasib baik juga Sakinah memang tak ambil tahu mengenai duit ini.senang cakap dia tak tahu apa pun,jadinya memang dia tak mintak apa-apa daripada CITH.

cuma dia tanya CITH apa nak kasi dia untuk hadiah dia...emmm...CITH dah fikir dalam kepala ni nak beri dia jam tangan tapi biarlah rahsia dulu...cewah!

apa pun,RM100 yang diberikan ini ibarat kata merasa duit dari gomen lah,selalu kit akasi gomen duit kan-potong EPF,bayar cukai,bayar bil...kali ni kita merasa pulak.kata pepatah,kerbau dipegang pada talinya,manusia pula dipegang dengan janjinya...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala