pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Thursday, November 3, 2011

HARGA EMAS NAIK LAGI...RM197 SEGRAM


Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

baru je ni CITH balik dari kedai emas...huhu..tak beli pun,hanya me'repair' benda yang terputus.apa yang CITH teruja bila pergi kedai emas ni,bukan setakat kilauan warna kuning itu...(suka..suka...) tapi paparan harga yang dipaparkan itu.(foto oleh:GOOGLE.COM)

hari ni emas 916 berharga RM197 segram!cuba kita bandingkan sepuluh tahun atau 15 tahun dulu,bagaimana harganya.tidak mustahil ia akan mencecah RM250 untuk awal tahun depan.huh...sesiapa yang ada emas lama-lama tu memang sekarang ni 'durian runtuh' lah kalau dijual balik.senang-senang je dapat dah 2@3 kali bezanya.tu lah penangan emas!

cuba bayangkan pulak untuk jangka masa 10,15 atau 20 tahun lagi tatkala anak kita nak pergi universiti atau anak kita nak kahwin.masa tu berapa serba kita nak tetapkan?serbauk berdiri?serba duduk? atau serba salah dibuatnya...maklumlah masa tu nak beli cincin kahwin atau rantai@gelang untuk batal air sembahyang berapa pulak ongkosnya kan...tak ke haru kalau kita ni ada anak lelaki ramai.sah,sah beban kita nak sediakan permintaan pihak perempuan.pening jugak tu nak pikirnya.jadinya janganlah pihak perempuan meminta pelbagai serba.kesian...

apa yang boleh buat sekarang?nak tak nak kenalah berdikit untuk membuat persediaan.maklumlah segalanya di luar bidang kuasa kita.macam kejadian banjir yang berlaku sekarang di Thai, (oops lari topik sekejap...)rata-rata penduduk mereka membawa keluar emas milik mereka untuk dijual bagi membeli keperluan untuk survival.ini berlaku lantaran bencana alam yang memberi kesan kepada nilai matawang bath mereka.di sinilah kepentingan emas itu berfungsi!nak tak nak,kita pun kena beringat sama.

kalau bercerita pasal emas ni memang tak habis...hihi...bacalah buku MASA UNTUK EMAS yang CITH review di sini tempohari...

emas...sikit-sikit...lama-lama jadi bukit...

ALAHAI...

3 comments:

  1. Salam. Macam mana prepare nak raya? Akak tak buat apa2. Cuma tunggu nak raya saja

    ReplyDelete
  2. nasib baik tak suka pakai mas
    cuma suka pisang mas je :)

    ReplyDelete
  3. nieda: kaka,sya prepare g jln jelah kak.nk rilek skjp penat musim exam ari tu.sementelah hubby balik ni.

    kak kasih: janji ada emas ye kak...hihi...

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala