pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Monday, November 21, 2011

AMCORP MALL SABTU DAN AHAD BANYAK YANG BOLEH DILIHAT

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

semalam selepas CITH menghantar Sakinah ke latihan Permata Seni,CITH pun dengan Kak Lang pergi lah naik chu..chu..train ke Amcorp Mall Petaling Jaya.selain tujuan nak puaskan si kecik ni naik train,saja nak pergi JJCM kat sana.hihi...

apa yang CITH nak share dalam entri ni ialah bazar jualan yang ada di Amcorp Mall ini.bersifat seperti 'flea market" macam-macam barang boleh didapati di sini.beroperasi setiap hari Sabtu dan Ahad sahaja,pengunjung akan dapat melihat,membeli banyak koleksi barangan lama khususnya,atau barangan antik mahu pun barangan terpakai.pendek kata,kepada peminat nak cari barang lama,memang di sini tempat yang sesuai.

dari tingkat 1 hingga 3,perkarangan jalan memang dipenuhi oleh barisan penjual dengan barangan jualan mereka.keadaan memang padat sikit lah.bagi CITH yang membawa kereta sorong ni...emmm...sukar juga nak bergerak.jalan sempit,lepas tu orang lalu lalang pun ramai,orang menjual lagi...memang agak kurang selesa sikit.tapi kalau pergi berseorangan tanpa anak kecil mungkin selesa agaknya.

memang banyak barang yang dipamerkan untuk dijual.antaranya duit-duit lama...jangan tak tahu ada nilainya..(kena simpanlah duit nampaknya...),setem-setam lama,barangan dapur-yang diperbuat daripada tembaga seperti sudu dalam gambar ini ialah dari Siam.dijual dengan RM20 sebatang.batu permata daripada jed khususnya barangan koleksi daripada orang cina dulu-dulu turut ada di sini.kepada peminat piring hitam,kaset lama atau cd lama-lama pun boleh datang cari di sini.semua barangan yang kita rasa dah tak berguna sekarang tetapi sebaliknya mempunyai kisah di sebaliknya dan nilai yang berharga masa kini.

memang peminat kepada barangan ini ada.masakan tidak,daripada pengamatan CITH di sini semalam,memang ramai orang yang datang ke setiap tapak jualan ini.ada tu boleh dikatakan regular customer.kebanyakkannya kaum Adam lah pun.mereka nilah yang suka dengan benda-benda ni.kalau ditanya CITH? emm...alamat tak payah lah.barang lama,nak jaga satu hal lepas tu kita tak tahu siapa empunya dulu-dulu...seriau juga kalau ada yang "menunggu" hishhh.....sebenarnya TAK MINAT! hihi...setakat yang ada dalam simpanan hari ini ialah koleksi duit syiling lama arwah abah CITH yang masih ada simpanan CITH sekarang.kepada yang minat dengan barangan yang CITH ceritakan ni boleh datang ke Amcorp Mall di Petaling Jaya.kedai makan pun banyak di sini.so bab makan memang tak jadi hal lah.apa yang penting datang sini boleh naik chu..chu..train macam Hakimi...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala