pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Friday, November 18, 2011

BERAKHIR SESI PERSEKOLAHAN 2011

Assalammualaikum semua pengunjung CITH dan salam Jumaat ye.

hari ini hari terakhir sesi persekolahan.hari terakhir bukan bermakna hari yang boleh nak lepas tangan tetapi hari terakhir ini juga merupakan segala khidmat bakti dicurahkan.

pagi lagi tadi pukul 7.30,CITH dah ke sekolah Sakinah untuk menjadi "tukang sibuk" hihi...untuk membantu persiapan kumpulan tarian untuk membuat persembahan majlis akhir tahun dan persaraan 3 orang guru sekolahnya.habis bab itu,pukul 3 petang tadi pulak,CITH menjadi "tukang sibuk" sekali lagi membawakan penari-penari ini ke MATIC Jln Ampang untuk membuat persembahan dek kerana ketidakcukupan kenderaan.mereka membuat persembahan dalam majlis Music Day SKS dan ASWARA.

majlis dijangka selesai jam 10 malam dan CITH hanya menunggu panggilan daripada Sakinah untuk datang menjemputnya nanti.harapnya,adalah kenderaan cikgu yang kosong untuk menumpangkan dia balik.penat rasanya turun naik rumah ni...huhu

apa pun,sukalah CITH untuk mengenang kembali sesi persekolahan yang dilalui oleh Sakinah untuk tahun ini.apatah lagi tahun ini,boleh dikatakan CITH seorang sahaja yang menguruskannya memandangkan pakwe CITH tiada di sini.rasa bebanan dan cabaran itu pasti ada.tapi mujurlah di hujung segala rasa itu Allah kurniakan kemanisannya.al hamdulillah.syukur banyak-banyak.CITH juga percaya,kalian ibu yang sama seperti CITH ini turut bangga atas apa jua pencapaian anak-anak kan...

petang semalam,Sakinah membawakan surat ini kepada CITH....akhirnya apa yang dihajat tempohari mendapat perkenan DIA YANG MAHA MENGETAHUI.bukan apa pun,surat tawaran menjadi pengawas sekolah untuk sesi 2012!memang tidaklah seistimewa mana pun tapi bagi CITH ia istimewa kerana jawatan ini bukan calang-calang nak dipilihnya.ada sesi temuduganya,ada sesi rekomended daripada guru-guru yang dikenali dan sebagainya.

TAPI,CITH langsung tidak terbabit dalam urusan bodek membodek atau menjual muka untuk meminta anak CITH dipilih.itu bukan diri CITH...oooo tak kuasalah nak terhengeh-hengeh nak publish anak kan...(tapi dalam blog ni lain lah...ini blog sendiri serupa macam catatan dalam diari juga..hihi...jangan marah ye!)

hari tu (entri 31/10) dia ada kata guru kelas tak pilih dia walaupun dia penolong kelas sebab dia banyak cakap....rupanya namanya dia dah ada.saja cikgunya nak menyakat dia.tu lah CITH cakap dekat dia,kalau dah rezeki kita tetap jadi milik kita meski pun lambat.berpersalinan birulah nampaknya dia untuk musim sekolah tahun hadapan.perlantikan ini juga adalah sebagai satu hadiah atas pencapaian dia untuk sesi persekolahan tahun ini.tamat sudah tahap 1,maka tahun hadapan bermulalah menjadi murid tahap 2 dan pastinya lebih banyak cabarannya lagi.apatah lagi buku teks sudah pun dapat dan CITH dan pun melihatnya.terdapat 3 subjek baru iaitu Sivik,Kajian Tempatan dan Kemahiran Hidup.memang semakin mencabar dan mencabar...

semakin hari semakin ramai cerdik pandai yang lahir...tengok sahajalah UPSR baru-baru ini,berapa ramai yang cerdik pandainya...huhu...pastinya kita juga mengharapkan kejayaan yang sama juga untuk anak-anak kita.

apa pun diari persekolahan 2011 telah dilabuhkan.al hamdulillah dengan apa sahaja yang diperolehi.setiap kekurangan dijadikan "cermin" untuk memperbaikinya lagi.macam Sakinah,CITH merancang untuk memberikan dia kelas latihan tuisyen BI dan Arab untuk tahun hadapan.inilah antara subjek yang sedikit jatuh peratusannya.moga perancangan ini terlaksana.(Sakinah selalu cakap,mama suka marah kan...Sakinah tahu tak? mama marah Sakinah sebab mama sayang Sakinah.Allah jua yang tahu kenapa mama suka marah.SEBAB Sakinah AMANAH DARIPADA DIA...)

ALAHAI...

3 comments:

  1. alhamdulillah...ape yg dihajat dpat jugak akhirnya kn...aqilah plak merungut...dia ckap thn ni x nk jd pengawas tp kakak nk jd pustakawan...mane dpat...dh cikgu pilih jd pengawas nk demand plak kn...hehhehhee...semakin ramai bdak2 yg pandai kn...termasuk sakinah....tahniah...

    ReplyDelete
  2. Tahniah utk Sakinah. Jadi pengawas juga dia.

    ReplyDelete
  3. suzana:makasih.tahniah juga pd Qilah.qilah pun hebat,umur kecik tapi dah campur dgn org setahun besar daripada dia.lagi mencabar tu kan.moga Allah mudahkan tugas kita sbg mama kt rumah kan.amin

    nieda: tq kak.al hamdulillah rezeki dia lah tu

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala