pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, November 15, 2011

STRAWBERRY PARK ADA DI GENTING HIGHLANDS

Assalammulaikum semua pengunjung CITH...

kalau sebelum ini kita biasa dengar di Cameron Highlands aje yang ada buah strawberry kan, tapi kali ni tak payah pergi jauh di Genting Highlands juga ada.tapi hanya satu saja tempatnya dan tidaklah merata macam di Cameron.kawasan tanamannya juga agak kecil dan terhad.tapi bak kata orang yang jauh susah nak pergi,dapat pergi yang dekat ni pun dah kira ok lah kan!di Genting,Strawberry Park boleh dikunjungi di Taman Gotong Jaya.berhadapan dengan Gotong Jaya Sports Center.dari Seri Malaysia,jalan kaki pun boleh sampai.boleh dikatakan dekat juga.sebelum tu tanyakan kupon diskaun 10% di kaunter hotel untuk pembelian buah strawberry.

sampai di kebun buah ni Sakinah ghairah nak pergi memetik buahnya tapi melihatkan buah yang ada belum cukup ranum masaknya maka hasrat terbantutlah.sebagai ganti,CITH beli yang dah siap dibungkus seperti ini yang berharga RM15.
rasanya? masam-masam.kata Hakimi; "acam lah ma..."

selain kita melihat,memetik mahu pun membeli buah strawberry,ada juga benda lain yang boleh dilawati di sini.antaranya tanaman cendawan dan sayuran.kita boleh melihat bagaimana cendawan ditanamdan juga kepelbagaian jenisnya.memang nampak segar-segar belaka.CITH beli yang ini berharga RM6.(dah masak pun...memang manis).ada juga sayuran hijau dijual iaitu 3 paket RM10.berjalan di Strawberry Park ini bukan setakat dapat beli buah strawberry,dapat beli cendawan,sayur DAN....YANG PALING UTAMA...FRIDGE MAGNET! hihi...banyak betul kedai jualan di sini.satu peringatan -JANGAN GHAIRAH MEMBELI di satu kedai saja sebab ada kedai lain yang menjual lebih murah lagi.khususnya kedai yang jauh di hujung jalan...(sepanjang perjalanan ke kedai-dibumbungi oleh pokok buah angggur hijau...)apa pun yang Strawberry Park Genting adalah altenatif selain di Cameron yang agak jauh perjalanannya.

*selain Strawberry Park,Cocoa Boutique yang terletak sekitar di Gotong Jaya-Jalan Jati 1 juga boleh dikunjung bagi mendapatkan pilihan coklat yang sangat menggoda.harga? emmm....dah namanya BOUTIQUE kan...faham-faham sajalah.sayangnya camera tidak dibenarkan di dalam premis ini.

ALAHAI...




3 comments:

  1. ladang teh ada tak?? stoberi kat sana masam ke? kalo kat cameron, stoberinya manis, tp bila dh turun dari cameron masam plak stoberinyer...ermm..macam air zam-zam plak...hahaha....

    ReplyDelete
  2. ladang teh tak ada.tp teh ada jual.tp cam tak ori kan.tu yg tak nak beli.nk beli teh baik g kilang teh kt cameron baru lah ori...hihi..yelah,bila dia dh makin menurun ni,rasa dia pun dh kureng! kene p atas juga nmpknya klu nk yg manis...

    ReplyDelete
  3. anak pompuan suka betul petik strawberi

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala