pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, November 23, 2011

KALAULAH ADA MESIN ITU...

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

bila dah kata suri rumah,memang maklumlah kerjanya bagaimana kan.tidak kira berapa orang ahli rumahnya,kerja yang sama dilalui oleh para mereka yang bernama suri rumah.tetapi mungkin skop kerjanya sahaja sama ada banyak atau kurang apatah lagi sekiranya ada yang bernama BIBIK pastilah ruang lingkupnya jauh berbeza.bercakap daripada perspektif seorang suri rumah sepenuh masa...hihi...,memanglah kerja di rumah tak pernah habis.kalau kerja di ofis pukul 5 dah boleh punch card,tapi kerja beropiskan rumah ni tak semudah itu!

dalam awal minggu ni ari tu,CITH ada postkan satu posting di status CITH di FB mengenai kerja M di rumah.CITH tanyakan,banyak-banyak kerja M di rumah-memasak,mencuci,membasuh,mengajar,mendidik,mengemop,memandu,mengemas,mengggosok, melipat dan sebagainya...yang mana tak menjadi pilihan sekiranya diberi pilihan(walaupun tahu tak ada pilihan..huhu...).rata-rata jawapan daripada rakan di FB ialah M untuk 1. melipat kain 2. menggosok!...kalian bagaimana?

CITH? samalah jawapan dengan rakan di FB itu.entahlah kenapa 2M ini menjadi kurang minat untuk dibuat berbanding M yang lain itu.tak tahu kenapa MELIPAT KAIN dan MENGGOSOK itu kurang diminati...fikir juga jawapannya.emmm...agaknya kerja tu lambat kot,pastu duduk mengadap benda macam tu je...lepas kecik,besar nak lipat,nak gosok.kalau gosok tu kena berdiri,panas,buang masa lama...(alasan kan...) tapi yang pasti 2 kerja ni memerlukan penumpuan sepenuhnya,makna kata tak boleh lah dibuat sambil-sambil begitu.(foto oleh:GOOGLE.COM)

kalau memasak tu,sambil tu bolehlah mengelap mana-mana yang patut,tak pun menyapu ke....tapi yang 2 tu memang lain.hah...kalau CITH biarlah banyak mana nak masak ke,nak menyapu ke,nak membasuh ke...tapi bila yang 2 tu ada syikit lemah lah!kalau dulu boleh juga dipasskan kerja ni kat pakwe CITH,tapi semenjak dia tak ada, nak tak nak kena buat jugaklah kan.kalau tidak,ada pulak tiba-tiba bukit@gunung dalam rumah ni nanti...hahaha...

tapi satulah petua yang CITH dapat...cewah-kalau angkat je baju daripada ampaian,cepat-cepatlah lipat supaya semangatnya tidak hilang.kalau lambat nanti semangat nak buat semakin lemah apa tah lagi kalau semakin hari semakin banyak.sama jugaklah time nak menggosok tu.ada saja baju nak gosok,kena terus gosok.jangan dibiar lama meski pun salah satu kaedah jimat elektrik ialah menggosok sekali dalam kuantiti banyak.

CITH pun sekarang dalam proses berubah ke arah itu juga meski pun ada kalanya "terbukit" juga dalam rumah....kalaulah ada mesin melipat dan menggosok-CITH nak beli satu!

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala