pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, September 21, 2010

CERITA -CERITI RAYA (I)

walaupun dah sedikit "basi" cerita raya ni...tapi nak jugak cerita hihi...sebab hari tu tak sempat nak masukkan dalam entri ni.biarpun ramai blogger lain dah ceritakan raya mereka...tapi gerak hati ni berkata-kata juga;" hish, mesti ingat aku ni GG-gila glamour...hahaha...taklah sampai ke tahap itu.saja nak kongsi, ye tak...."

raya kali ni aku berstatus "anak yatim kematu" bukan piatu lagi dah kata pakweku sebab dah 'bosa panjang!" ...raya tanpa mak dan abah.tapi aku tetap beraya di rumah kampung juga bersama dua orang kakakku-Kak Lang dan Kak Cikku.juadah pagi raya aku dah siap masak di rumah mertua pada petang hari "bantai" tu lagi.lepas maghrib aku balik semula ke rumah arwah mak. adik beradik yang lain hanya akan balik raya kedua.jadinya hanya kami sahaja yang ada.
tema color raya-biru 'tarqouis'.yang seronok tengok-Sakinah dan Hakimilah.sakinah tahun ni berbaju kebaya, Hakimi pulak bergaya dengan baju melayu dia.betul-betul nak raya ni dia baru dapat jalan.memang handsomelah dengan baju tu!
lepas sembahyang raya-balik semula ke rumah mertua.nasib baik jarak ke rumah mertua dari rumah makku hanya 1 jam sahaja-maka bolehlah berlari ke sana sekejap,sini sekejap!

di rumah mertua hari ni -seperti yang lepas-lepasraya pertama memang kami bukak rumah dari pukul 5 petang hinggalah ke malam.menu tahun ni- yang mesti ada Char Kuew Tiow dan laksa.ni memang menu 'wajib ada'.tapi tahun ni tambah satu menu lain-aku masak nasi hujan panas dengan lauk rendang daging,kari ayam dan acar. .nilah chef CKT tiap tahun.untuk malam tu aje-sebanyak 100 mangkuk CKT dimasak.CKT ni kena goreng satu-satu based kepada oder tetamu.memang chef ni kena berdiri jelah.

itulah cerita raya pertamaku. tutup rumah pukul 11.30. kemas siap-siap pukul 1 lebih jugak baru dapat tidur.fuh memang penatkan kalau raya ni...tulah laptop pun tak sempat nak pegang.apatah lagi nak menaip.


ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala