pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Saturday, September 25, 2010

I-PHONE 4...untuk siapa sesuai?


semalam satu hari heboh dalam berita,dalam surat khabar tentang keluaran telefon terbaru-I Phone 4 oleh 2 buah syarikat gergasi telekomunikasi iaitu Maxis dan Digi.kalau mereka yang memang "giler" gadget terbaru mungkin akan teruja dengan berita ini TETAPI kepada mereka yang melihat kepentingan telefon hanya setakat membuat dan menerima panggilan, berita ini langsung tidak memberi apa-apa impak.

DiGi, Maxis mula pasar telefon pintar iPhone 4

DUA pengendali perkhidmatan mudah alih utama negara, DiGi.com dan Maxis Bhd masing-masing mula memasarkan telefon pintar iPhone 4 di pasaran Malaysia mulai hari ini dan Ahad depan menerusi pelbagai pakej harga menarik kepada pelanggan masing-masing.

Maxis menawarkan empat pakej menerusi iValue Plans dengan yuran bulanan serendah RM100 untuk mendapatkan iPhone 4 dengan kapasiti 32 gigabait (GB) atau 16 GB.
Harga ditawarkan bergantung kepada jenis pakej, kapasiti telefon dan tempoh kontrak yang dipilih pengguna iaitu bermula dari RM490 hingga RM1,990. Pelanggan Maxis juga boleh mendapatkan telefon pintar itu secara percuma jika melanggan pakej iValue 4 untuk kontrak selama dua tahun dengan bayaran bulanan sebanyak RM375.

Kadar panggilan ditawarkan pakej iValue Plans ialah serendah 10 sen seminit, manakala kadar SMS adalah 10 sen.

Maxis turut menawarkan dua pakej data bagi iPhone 4 iaitu pelan iData 2 dan iData 3 dengan yuran serendah RM50 sebulan.

Pelanggan Maxis boleh melayari pautan www.maxis.com.my/iphone untuk mendapatkan perkembangan terkini mengenai iPhone 4.
Maxis akan mula menjual iPhone 4 kepada pelanggannya pada Ahad ini di Pusat Maxis terpilih sekitar Lembah Klang iaitu KLCC, Pavilion, The Gardens, Taman Tun Dr Ismail dan Sunway Pyramid. Ia akan dijual ke seluruh negara pada Isnin.

Sementara itu, DiGi pula secara keseluruhan menawarkan iPhone 4 pada harga RM2,490 untuk 32GB dan RM2,090 bagi 16GB, namun pengguna boleh memilih kemudahan pembayaran yang disediakan DiGi di bawah pelan pembayaran ansuran mudah tanpa faedah selama 24 bulan atau 36 bulan.

DiGi turut menyediakan tiga pelan utama untuk langganan iPhone 4 dengan kontrak selama 24 bulan iaitu iDiGi 88, iDiGi 138 dan iDiGi 238 dengan masing-masing membabitkan komitmen bayaran bulanan sebanyak RM63, RM93 dan RM168.

Bagi pelanggan yang mendaftar dalam tempoh promosi, DiGi menawarkan tawaran istimewa tambahan iaitu rebat sehingga RM5 sebulan menerusi Auto Billing sekali gus membolehkan pengguna menikmati bayaran bulanan yang lebih rendah sehingga tempoh ditetapkan. (sumber:BERITA HARIAN)

kepada diri sendiri: siapakah yang sesuai untuk memiliki gadjet ini? aku? tidak sama sekali. mungkin kalian di luar sana lebih sesuai untuk menggunakannya.aku,cukup dah rasanya dengan telefon bimbit yang sedia ada niboleh membuat panggilan,menerima panggilan dan menghantar@membalas sms. bukan menolak teknologi tetapi rasanya tidak sesuai untuk aku.TAPI kalau ada tiba-tiba orang nak kasi, aku terima.bak kata pepatah: rezeki jangan ditolak,musuh jangan dicari...hihii...


ALAHAI...

2 comments:

  1. aku punya i-phone lama digunakan 2 bulan jer..lepas tu masuk dalam almari..tak sesuai ler.. kembali pd hp yg lama...

    ReplyDelete
  2. yang lama jugak yg pakai ye...jgn ingat lama tk baik,dan yg baru tu tak semesti baik sgt...

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala