pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Friday, September 3, 2010

KOSMETIK-HATI-HATI UNTUK CANTIK

bila nak raya ni,macam-macam promosi yang ada.bukan setakat promosi baju raya,kuih raya bahkan juga ada promosi kosmetik yang pelbagai.maklumlah,nak nampak cantik dan bergayakan di hari lebaran....TETAPI awas ye,jangan tertipu dengan tawaran yang diberikan oleh produk-produk tersebut.

ada di antaranya menjanjikan 2 minggu perubahan-wajah akan jadi cantik,gebu,licin bak bulan mengambang,(betul ke bulan tu licin??)lebih tegang dan sebagainya.em...entahlah.

cuba kita ambil sedikit masa untuk berfikir seketika...kalaulah hanya 2 minggu perubahan nyata terserlah pada wajah kita...sudah tentulah produk itu sangat menakjubkan daripada segi bahannya.agak-agaknya apakah bahan yang begitu pantas bertindak? sudah tentulah kandungan bahan kimianya yang lebih tinggi pada kadar biasa yang mampu berbuat sedemikian.

maka, apa jadi pulak pada kita? pada awalnya,memanglah kita akan cakap begini:" baguslah produk xyz ni,cepat dah muka nampak ada perubahan..." TETAPI sebenaranya di sebalik begitu CEPAT perubahan itu,adakah kita sedar akan kesannya pada wajah kita sama ada cepat atau lambat?

oleh itu,kita kena berhati-hati jangan mudah terpedaya dengan begitu manis janji-janji mereka ini.sebagai PENGGUNA kita ada hak untuk mendapat maklumat jelas tentang sesuatu produk sebelum kita menggunakannya.

berikut sedikit untuk dikongsi bersama
Berhati-hati dengan penggunaan produk yang bakal merosakkan wajah anda...

Rujuk makluman berikut:

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Idamnakcantikjadigila/Article/


Produk kosmetik yang mengandungi hydroquinone dan tretinoin atau salah satu:


Eriesya Spa Beauty Cream
Atika Beauty Renewal Cream
Temulawak Whitening Pearl Cream Papaya
Ratna Sari Whitening Night Cream
Tia Amelia Krim Jeragat
Chantique Whitening Night Cream
RZAC White Pearl Cream
Nuriz Day and Night Cream
Elite Rias Er Cream
R&Z Whitening Night Cream
Beauty Line Beautitude Multipurpose Cream
Pigmentation Recovery Complex
Zara Rejuvenation Cream
Natasya Krim Herba Gold
De Putih Night Cream


ALAHAI...

1 comment:

  1. salam.. betul kata2 cik chempaka, tapi dari apa yg sy perasan kebanyakkan produk memutihkan mmg mengandungi bahan kimia bahaya.. yer la masyarakat kita berebut nak muka putih tp badan masih coklat. bila nk putih mmg la bahan kimia diperlukan.. contoh senarai yg akk bg tuh kebanyakkannya mmg untuk kasi putih la..

    btw.. sy singgah n follow yer..

    ReplyDelete

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala