pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Tuesday, July 6, 2010

PABILA SAKIT- hilang nikmat sedap

sejak maghrib semalam,tiba-tiba badan jadi menggigil.sejuk teramat.tiba-tiba sahaja badan rasa tak tentu.sejuknya....sampaikan berstokin dan bersweater.anakku Sakinah dah panik.'kenapa ma? bibir mama dah pucat ni...Ina bubuh minyak kat mama..." pakweku pulak tak ada kat rumah-pergi memancing udang di Kuala Selangor.petang ni tadi baru balik.

bukan setakat tu je, ni breast aku pulak rasa sakit.memang aku menyusukan baby lagi tapi tak alih-alih pulak petang ni jadi bengkak,rasa panas,berdenyut-denyut sakitnya.walaupun sakit,baby tetap juga nak menyusu...baby aku tu memang,nampak breast je dah senyum melirik dia! alahai comelnya...dia tak tahu ni mama dia sakit.dia tahu nak...nak...juga!

pagi tadi memang tak boleh tahan dibuatnya.aku cuma gorengkan bebola ayam untuk sarapan Sakinah.kepala rasa berat sangat.bila bangun je,pening.aku gagahkan juga badan nak bangun.pagi ni aku terpaksa hantar Sakinah ke sekolah agama-ambil alih tugas pakweku.sakinah dah macam-macam pesan kat aku...dalam hati...sayang juga dia padaku...

tengahari tadi aku masak bubur untuk makan tiga beranak,macam-macam aku masukkan.budak dua orang ni makan betul.tapi aku pulak...apa pasal pulak makan rasa pahit?makan,makan rasa pahit.alahai...nilah penangan sakit-makan sedap pun jadi tak sedap!

petang tadi pakweku balik dari memancing.rezeki-udang galah dan adalah jugak dapat ikannya.selepas dia siap berkemas,dia bawak aku ke klinik.klinik biasa aku tu pulak,petang ni doktor lelaki.alamak,takkan nak tunjuk breast kut...pergi pulak klinik satu lagi-pun doktor lelaki. pergi klinik yang keluar dari area aku ni,baru ada doktor perempuan. diperiksa suhu-sah demam! 38 darjah celcius,ditengoknya breast aku-cakap nak jadi bisul???entah lah...dia kasi aku ubat tahan sakit dan antibiotik.

balik dari klinik,pakweku buatkan tomyam udang.tekak ni rasa pahitkan.makan masam-masam ni sedap agaknya.Ya Allah-sama juga.udang tu memang fresh tapi rasa kuah tetap pahit. alahai...orang sakit punya rasakan!tapi syukur...-pakwe buatkan untuk aku walaupun tomyam 'bodoh'je. lepas makan,makan ubat-malam ni baru lega sikit.kepala dah ringan tapi sakit di breast ni belum hilang lagi. esok kata pakweku,dia nak bawak aku ke klinik biasa kami tu...mudah-mudahan tiada apalah yang tak baik...


ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala