pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Tuesday, May 24, 2011

SECRET RECIPE -MENUNTUT PENILAIAN DAN KEJUJURAN

Assalammualaikum semua...

nampaknya peminat kek dan roti hari ini terkejut seketika apabila sekali lagi kita dicabuli dengan isu BAHAN HARAM dalam pembuatan bahan makanan di negara ini.berita penemuan DNA babi dalam bahan pembuatan kek dan roti daripada sebuah syarikat terkenal.berikut ini rentetan awal daripada peristiwa itu:

PUTRAJAYA: Mesyuarat Panel Pengesahan Halal Malaysia minggu lalu menolak permohonan Sijil Pengesahan Halal Malaysia (SPHM) sebuah syarikat pembekal bahan membuat kek, roti dan pastri selepas mendapati ia mengandungi DNA babi dalam dua ramuan yang digunakan oleh syarikat itu.

Dua ramuan terbabit ialah ‘Whole Egg Powder’ dan ‘Whole Milk Powder.’
Difahamkan, syarikat yang beribu pejabat di Eropah itu turut membekalkan roti, kek dan pastri untuk pasar raya besar dan restoran di negara ini. Berikutan itu, Bahagian Hab Halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) meminta semua pemegang dan pemohon baru SHPM yang menggunakan produk keluaran syarikat terbabit mengambil langkah untuk mengelakkan sijil mereka ditarik balik.(BH 16/5/11)

Syarikat tersebut adalah:Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd ( JAKIM-20100609-123757 ) atau lebih dikenali sebagai SECRET RECIPE.

ini pulak kenyataan daripada pihak pengurusan SR:*sumber daripada:http://syafiqorangmelaka.blogspot.com

AKU?dalam negara yang bernama MALAYSIA yang mendukung Islam itu agama rasmi tetapi kita masih dihimpit,dicabuli dengan isu haram ini.nampaknya ada pihak yang masih tidak memahami isu ini atau mereka tak nak faham dan tidak akan faham sampai bila-bila.maka,apa pula peranan kita? boikot?buat sendiri? emm...untuk pihak berkuasa?
bagaimana? semunya B.A.G.A.I.M.A.N.A....

ALAHAI...

1 comment:

  1. tu lah..nama je negara islam... sumber makanannya masih lagi belum tentu halal... :(

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala