pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Wednesday, May 11, 2011

UDARA MULA BERJEREBU SEDERHANA DI RUANG UDARA KITA

Assalammualaikum semua...

perasan tak dekat luar sekarang? cuaca macam mendung.nak kata nak hujan tak ada pun riak-riak nak hujan.tadi masa aku keluar hantar Sakinah ke sekolah pun macam mendung je cuaca.rupa-rupanya udara berjerebu.

ni baru dapat tahu melalui berita terkini TV3.menurut Jabatan Alam Sekitar,keadaan berjerebu dikaitkan dengan cuaca panas sekarang, yang dijangka berlarutan sehingga minggu depan.

Sehingga jam 11 pagi tadi, Kadar Indeks Pencemaran Udara, IPU, umumnya sederhana pada sekitar 56 peratus.Manakala 44 peratus lagi menunjukkan kualiti indeks udara yang baik.

Jabatan Meteorologi memberitahu Isnin lalu, walaupun keadaan cuaca panas melanda negara ketika ini, suhu masih di sekitar 32 hingga 34 darjah celcius.Keadaan panas ketika ini sehingga menjangkau suhu 36.2 darjah celcius, adalah disebabkan ribut tropika Aere yang dikesan di utara Filipina, yang meniup angin barat daya ke negara ini.

Untuk rekod, suhu tertinggi pernah dicatat di Malaysia 40.1 darjah selsius iaitu di Perlis pada 1998 berikutan fenomena El-nino.

AKU? mudah-mudahan fenomena ini tidak lama.bukan apa,biasanya kalau keadaan macam ni akan adalah penyakit bawaannya pulak.misalnya demam,batuk,sakit tekak dan sebagainya.semoga Allah lindungi kita semua.Amin.

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala