pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Tuesday, May 10, 2011

RESTORAN AL-RAWSHA,TEMPAT BARU LAGI SELESA

Assalammualaikum semua...

ni edisi JJCM yang 'belated' sikit ye! banyak sangat cerita nak masuk...kena que dulu ikut turn.jadinya hari ni sampai jugalah turn cerita ini iaitu Restoran Al Rawsha.sebelum ni CITH dah pun masukkan entri makan di Al Rawsha ni.tapi masa tu tempat yang lama iaitu di Jalan Damai.la ni,dia dah pindah di tempat baru yang lagi selesa dan lebih besar iaitu di Jalan Kampung Pandan.

apa yang best?bestnya biasalah menu masakan Arab Lebanon.JJCM kali ni sesuai benar dengan majlis hari ibu-untuk mertua dan aku sekali.malam last sebelum pakwe CITH terbang,kami makan di sini.

malam tu,memang penuh pelanggannya.ruang yang besar pun rasa macam tak cukup untuk menampung.tapi apa pun,lebih jauh selesa dari tempat yang lama dulu.diiringi dengan lagu berlatarkan padang pasir,reka bentuknya,pelayannya memang membuatkan seolah-olah kita di negara Arab.masa nilah pakwe CITH dok bukak cerita makan kat sana.kat tempat dia,satu hidangan beriani kambing =RM 45.tu makan sorang tu! mahal tak mahalnyelah...

oklah,malam tu untuk orang kampung yang baru first time makan macam ni;jadinya kami pun order:

1 hidangan nasi madghut kambing = RM50.00
1 hidangan nasi madghut ayam = RM40.00
1 shawarma beef sandwich = RM8.00
1 Al Rawsha salad = RM12.00
1 eran yoghurt = RM10.00
2 teapot arab tea = RM20.00
4 botol barbican water = RM28.00
1 jug iced water = RM3.00
-----------------------------------------------------------------
TOTAL = RM 171.00
==============================================
nasi madghut tu memang potionnya besar.satu hidang boleh makan sampai 5 orang!siap boleh tapau lagi.dek sebab abah mertua tak boleh makan kambing,kami order 1 kambing,1 ayam.

shawarma beef sandwich tu macam kita popiahlah kiranya.tapi Arab stail lagi besar dan ada inti yang lebih banyak lagi.kelakarnya nilah air barbican ni.kalau kecik-kecik dulu pernah dengar tak air 'loncan'? ha, macam air dalam botol kicap...hihi..kat sini pun ada.apa lagi,adik ipar aku yang 2 orang ni memang kaki lawak...lepas minum buat-buat lak jadi macam parkinson!macam-macam...

layan jelah foto-foto ni...AKU? pekena kambing,aduh...panas lepas makan.apa pun suka hati sebab semua enjoy makan kat sini.

INFO:
Al Rawsha Restaurant
no 8 Jln Kampung Pandan
55100 Kuala Lumpur
03-92006600
* ada wifi free...

ALAHAI...

2 comments:

  1. hihi... best jugaklah tu...sesekali.klu selalu alamat poket besar jd koyak!

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala