pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Saturday, May 28, 2011

VOLUME KEMARAHAN DITURUNKAN

Assalammualaikum semua...selamat berhujung minggu,selamat bercuti kepada anak-anak dan rakan sejawat yang macam CITH-"boleh lah kita tarik nafas relax sekejap ye!....hihii"

ok,rentetan target CITH nak kontrol perasaan marah.hari ni punya result; marah masih ada TAPI...ada TAPInya,volume kemarahan itu berjaya diturunkan!

memang ada rasa nak marah,apa taknya dah 3 kali kita ni bersuara tapi yang mendengar itu boleh buat selamba 'dek' je...aduh,ni dah start nak panas...control.subbhanallah...pujuk hati.apa taknya menurut Prof Dr Rozieta,beliau sendiri pun ambil masa 6 bulan untuk menjadi toleran dengan anak-anak.tengok tu, 6 bulan! CITH baru 24 jam...aduh...sebagai peringatan dan motivasi diri sendiri,hari ni CITH tulis di atas sehelai kertas dan CITH pastekan di depan pintu bilik.biar CITH dan anak-anak dapat melihat dan sentiasa ingat yang mamanya ini sedang "berusaha belajar mengurangkan rasa marah"(selalunya Sakinah yang rajin tulis note ni,tapi biarlah kali ini CITH merendahkan diri sendiri untuk mencipta satu perasaan yang baru untuk anak-anak.

AKU?Ya Allah,permudahkan urusanku dalam usaha untuk aku mengurangkan amarahku amin.

ALAHAI...

2 comments:

  1. insyaallah
    lama2 rasa selalu marah tu akan hilang
    kawan saya dulu panas baran bukan main
    tapi sekarang nak marah pn susah
    macam tak percaya itu dia tapi insyaallah benda yang baik Allah akan permudahkan

    ReplyDelete
  2. terima kasih dengan kata2 tu.harapnya begitulah..

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala