pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Sunday, May 15, 2011

HIDUP PERLUKAN KAWAN...TAPI BIAR BERPADA

Assalammualaikum semua...

cerita pasal kawan ni,siapa yang tak ada kawan?semua adakan...kawan tu boleh jadi suami.boleh jadi anak,boleh jadi juga adik beradik atau memang kawan yang tiada hubung kaitnya dengan kita.

entah lah,tiba-tiba CITH nak cerita pasal kawan.masa sekolah dulu CITH memang ramai kawan tapi ada 4 orang yang rapat.tak reti pulak ramai-ramai dan tak reti pulak kalau bertiga.mesti nak berdua atau berempat.sebabnya ada pasang masing-masing.tidak nanti jeles...hihii...sampai di IPT pun macam tu,ada klik yang sefahaman dan sealiran.masa ni apa sahaja boleh dikongsi bersama,kutuk macam mana pun tak ambil hati.

(foto oleh:GOOGLE.COM)kini, bila dah kawin siapa pulak yang jadi kawan? pastinyalah cik suamikan.macam mana kalau dengan kawan kita berbicara,bertelangah pendapat,berkongsi rahsia,bagiku begitu jugalah halnya menjadikan suami sebagai kawan.

TAPI dalam itu masih juga perlukan kawan sejenis untuk berkongsi rahsia hati hendaknya dalam bab hati,perasaan,amarah,kecewa dan sebagainya.manakala tugas kawan yang baik haruslah sentiasa bersama dalam situasi senang atau sebaliknya.jangan pulak masa senang saja ada,bila susah cabut lari...emmm ni bukan kawan yang baik.dek sebab itulah nak pilih kawan pun kena berhati-hati.

tatkala hatiku merajuk hati,memendam rasa,begang di kepala,rindu di hati dan sebagainya,aku juga inginkan kawan yang ada di sisi uantuk mendengar rintihan hati biarpun aku tahu dia tidak berupaya memberikan apa-apa padaku.cukup sekadar mendengar isi hatiku.masa inilah peranan kawan sangat penting.

baru-baru ni CITH rasa tertekan sangat.tertekan dek kerana tanggungjawab yang digalas ini apatah lagi kadang kala sesi "bergaduh" dengan Sakinah,pakwe CITH yang berada jauh membuatkan aku berada dalam keadaan yang sangat tidak sihat rasanya...mujur ada kawan yang sudi mendengar dan menasihati diri ini dengan kata-kata yang membuatkan diri ini positif semula.terima kasih sis!

AKU?walaupun punya kawan,dia tetap manusia yang sama seperti kita.tidak mampu berbuat lebih daripada itu.hanya DIA tempat mengadu yang mampu berbuat apa jua untuk kita.

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala