pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Sunday, May 15, 2011

UNTUKMU GURU,SALAM TERIMA KASIH,BERBAKTI TERUS BERBAKTI

Assalammualaikum semua...

antara banyak gelaran yang ada,apakah gelaran yang sampai matilah orang akan panggil?terfikir tak?jawapnya kalau boleh CITH senaraikan di sini ialah:
DOKTOR,CIKGU.kalau ada yang lain mungkin Datuk tapi kalau datuk untuk orang politik ni tak sampai mati.contohlah ye,kalau orang politik Datuk N kononnya,bila dibelakang dia mungkin kita gelar dia N saja kan...maknanya taklah kekal panggilan Datuk tu!

TAPI untuk 2 panggilan keramat DOKTOR dan CIKGU ini,bagi CITH kita akan panggil dia sampai bila-bila.maknanya gelaran ini membawa sampai ke hujung nyawa.hebat tak hebatkan?kenapa golongan ini hebat?(foto:GOOGLE.COM)golongan ini hebat kerana mereka adalah golongan profesional yang sangat banyak berbakti kepada masyarakat.cuba tengok kerjaya doktor ye,daripada mula dalam perut kita jumpa doktor sampai dah sakit tenat pun kita masih perlukan khidmat doktor ini.walau jauh beribu batu pun,kita sanggup meredahnya lantaran nak dapatkan khidmat mereka.mereka juga sanggup mengorbankan masa,tenaga untuk memberi khidmat kepada kita.kalau ditanya kepada doktor pelatih yang baru-baru tu-berapa lama masa bekerja?pastinya jawapan lebih daripada 9 jam.bukan setakat itu terpaksa sentiasa dalam keadaan 'on call' sentiasa.

itu semua dah menunjukkan dedikasi kerja mereka untuk kita,meski pun ada kes terpencil yang kadang kala melibatkan kecuaian dan kegagalan mereka.itu manusia...kadang kala,pasrah juga.(foto:GOOGLE.COM)

CIKGU- begitu juga pengorbanannya.bermula daripada mengenal A,B,C sampailah kepada yang lebih tinggi,jasa mereka pastinya tidak boleh dipandang ringan.tuntutan masa kini membuatkan himpitan kerja kiri kanan,depan belakang apatah lagi dengan campur tangan ibu bapa terhadap hal anak mereka.itu aku sangat maklum.meski pun ada kes terpencil yang juga kadang kala melibatkan permasalahan cikgu dan anak murid tapi bagi aku,masih ada lagi cikgu-cikgu di luar sana yang masih setia berbakti dan masih tidak mengenal penat jerih untuk mencurahkan bakti kepada anak bangsa.

maka,sewajarnya panggilan keramat ini tetap mekar dan bersemadi untuk mereka.sempena sambutan hari guru esok-aku ingin sekali merakam penghargaan aku kepada bekas cikgu-cikguku sejak dari bangku tadika hingga kini.kepada kalian yang masih ada,aku doakan kesihatan kalian untuk terus berbakti.kepada kalain yang telah pergi menyahut panggilanNYA,aku doakan kalian ditempatkan dikalangan para soleh dan solehin.untuk cikgu anakku-terima kasih atas ilmu yang dicurahkan untuk anak murid kalian.walau begitu banyak cabarannya,kalian tidak harus berputus asa.

AKU?terharu dapat ucapan hari guru daripada bekas anak murid meskipun aku sudah tinggalkan jawatan itu sejak 5 tahun lalu.

ALAHAI...

3 comments:

  1. Pengorbanan guru mendidik sangat murni dan luhur. Tugus guru bukan setakat mengajar di dalam kelas saja, tetapi mendidik anak bangsa menjadi org berguna.

    ReplyDelete
  2. setuju sgt.selebihnya kita jugak sebagai guru di rumah yg pastinya tugas tak pernah habis...Allah jua yg tahu

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala