pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, March 20, 2012

KEMBALI MENJAWAT RUTIN BIASA

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

lama kita tak bersua di sini.seminggu cuti persekolahan,seminggu itulah CITH sekeluarga berjalan.maklumlah bila ada cuti begini barulah pakwe CITH balik bercuti.kesempatan inilah digunakan untuk melengkapkan kami sebagai sebuah keluarga.

hari ini jadual rutin kembali seperti sediakala.pakwe CITH pun dah balik ke sarangnya semula malam tadi dan CITH kembali menggalas tanggungjawab di sini.anak-anak telah dipesan semuanya supaya jadi baik,jaga mama,dan segala macam pesan oleh babanya....huhu buat tak buat tu lain ceritalah kan! apa yang penting kecik besar dah dipesan.

Sakinah pulak awal-awal lagi dah iangatkan CITH;
"mama,baba tak ada nanti,mama janganlah suka marah..."

hadoh....anakku,bukan sebab baba tak ada mama jadi marah tapi sebab bila baba tak ada,korang mengada lebih.semunya kena bercakap banyak kali baru nak bergerak.itu yang buat temperature mama cepat je rasa nak naik.apatah lagi bila berjauhan,segala masalah dapat hanya dapat dikongsi rasa tetapi tindakan fizikal rasanya tidak sama dirasai.yelah,apa yang dapat mengadu saja dengan babanya.baba hanya dapat tegur melalui skype.emmm....biasalah tegur dari jarak jauh...masa depan mata tulah yang nak ikutnya.lepas tu, back to normal balik.tu lah budak-budak ni kan.macam-macam perangai.

kalau anak-anak dipesan,mamanya pun sama kena pesan. "jaga anak-anak,jaga diri,jaga kucing..."
pendek kata masing-masing menggalas tanggungjawab tersendiri.selalu CITH motivasikan diri sendiri bila kadang-kala rasa upset; "orang lain boleh sahaja hidup normal,mengapa aku tidak kan...bukan senang nak hidup senang."

pada DIA juga CITH serahkan segala rutin hidup perjalanan CITH seisi keluarga.terima kasih Allah.

ALAHAI...

2 comments:

  1. Respek pada Chempaka dan isteri2 lain yag boleh jaga anak sendirian. Bukan senang tu.

    ReplyDelete
  2. terima kasih kak.....mudah-mudahan Allah tolong kami

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala