pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, March 6, 2012

CUKUP POSITIF DAN TERBUKA KAH KITA?


Assalammulaikum semua pengunjung CITH...

sejenak kita perhatikan diri kita sebelum kita perhatikan diri orang lain.maklumlah kita ni manusia biasa lagi lemah.kadang tu cepat sangat kita melihat dan menilai orang sedangkan diri sendiri tak cukup-cukup untuk dinilai.masya Allah.CITH bercakap untuk diri CITH yang lemah ini.(foto oleh:GOOGLE.COM)

kadang-kadang kita lepaskan geram pada orang,kadang tu kita kutuk orang,kadang tu kita marah atau mungkin maki orang.pada kaca mata kita,mereka itu semuanya bersalah dan kita inilah seorang yang betul.justeru kita ini boleh saja berlaku bebas sebegitu rupa pada orang lain.kita lupakan perasaannya,kita pedulikan maruah dirinya,kita tak hiraukan air mukanya dan sebagainya.apa yang penting kita berjaya melempiaskan apa yang tidak baik itu kepada mereka di luar sana.

kata orang bijak pandai,jari telunjuk kita sering menunjukkan kepada kesalahan orang.tapi kita sedar tak yang 4 lagi tu mengarah ke mana?pastinya yang 4 itu mengarah kepada kita.tengok! kita lagi terukkan daripada orang yang kita tunjuk!.CITH pun kadang-kadang jadi macam ni jugak.terutamanya pada Sakinah.selalu nampak ada saja di mata ini yang tidak betul.tapi mujur,DIA memberikan seseorang pada CITH untuk sedar diri,reflash balik,kembali bertenang semula...kata orang itu,jangan suka cari lemah orang.cari baik dia.kalau selalu buat macam tu,macam tu jugaklah orang lihat kita...terima kasih pakwe CITH...

memang CITH akui,kita ni kadang-kadang bila nak mengkritik orang bukan main terbukanya kita.segala peluru berpandu kita lepaskan.berdesyum..desyum.. bunyinya TAPI bila kita pula diserang, bagaimana? apakah kita terima secara positif atau kita pun membalasnya dengan M16 pulak?...huhu...kalau kita terima secara positif itu tanda,kita berfikiran terbuka dan mengakui kesalahan mahu pun kelemahan kita.sebaliknya kalau M16 yang kita balas,itu menunjukkan warna kita.siapa kita...egonya kita kan!

hanya kita yang kenal diri kitakan.sama ada positif atau terbukanya kita atau kita ini sebaliknya...mohon pada DIA moga sifat mahmudah itu ada pada kita semua.amin,amin...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala