pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Wednesday, March 21, 2012

TERIMA KASIH GURU,TAHNIAH MAMA DAN ANAK

Assalammualaikum semua...

mana-mana mama yang punya anak dara/bujang yang mengambil result SPM hari ini pastinya boleh menarik nafas lega.maklumlah penantian telah berakhir.kenapa CITH katakan mama lebih lega? huhu...sebab mama ni selalu lebih OVER' daripada anak yang periksa.rasanya betulkan...CITH salah seorang daripada mama yang over ni! selalu rasa lebih daripada anak yang periksa.susahnya dapat mama macam ni kan...sorry lah Sakinah.

so,result SPM dah dapat.ada yang mengumpul A berderet.tahniah pada mama dulu,pada anak dan guru-guru.guru-guru pun memainkan peranan yang penting jugak.yelah,kalau tak kerana usaha bersungguh para guru ni,leteran guru-guru,bekalan kerja sekolah,kelas tambahan yang diberikan mana mungkin kejayaan pada anak-anak kita.kadang tu kita sendiri terlepas pandang pada peranan guru.pada CITH lah yang tak banyak pengalaman ini,adalah kurang sekali para ibu bapa atau anak-anak yang bila ditanya resepi kejayaan atau pun siapa yang mendorong kejayaan mereka,memberikan kredit kepada guru-guru mereka!rasanya disebabkan keterujaan yang amat sangat terhadap kejayaan diri,ada pihak yang dilupakan.

CITH mengingatkan pada diri sendiri dan Sakinah bahawa keberkatan belajar yang Allah kasi datangnya daripada ibu bapa dan guru-guru.satu pengalaman zaman sekolah yang CITH ingat sampai sekarang ialah kegagalan CITH untuk score 5 Prinsipal dalam STPM.CITH hanya dapat 4P1S.sebelum tu,CITH adalah antara harapan sekolah untuk score 5P memandangkan sejak 6Rendah lagi memang CITH score sampailah ke percubaan.pendek kata, (bukan nak angkat bakul...)CITH jadi library bergerak kepada kawan-kawan untuk masalah mereka.sehinggalah satu peristiwa,CITH sedikit 'menjawab dengan kasar' terhadap pertanyaan guru sastera untuk kertas Karya Agung.CITH rasa, nada jawapan CITH itu biasa saja tapi dibalas oleh guru tersebut mengatakan;

'awak jangan kurang ajar dengan saya ya.awak ingat awak dah bagus sangat ke.ingat sikit!'

aduh...kata-kata itulah yang meranapkan impian CITH dalam mencapai keputusan penuh STPM.CITH hanya lulus sebahagian untuk kertas sastera kerana kertas karya agung CITH gagal!walhal,semua soalan yang keluar tu adalah soalan ramalan yang keluar semasa percubaan dan masa menjawab pun,CITH dapat menjawab dengan sepenuhnya.namun itulah CITH katakan...KEBERKATAN.kata-kata cikgu itu tempohari memang terkena pada batang hidung sendiri.

itulah CITH katakan,bila berjaya-jangan lupa ingat balik pada guru-guru.ucap balik terima kasih dan sebut mereka sebagai salah seorang yang menjadikan kita berjaya selain ibu bapa dan utama dan pertama pastinya DIA Yang Maha Berkuasa.

untuk guru-guru-TERIMA KASIH SEMUA! kerana anda,anak kami berjaya hari ini...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala