pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Thursday, March 29, 2012

SETAKAT RM 25 APALAH SANGAT!

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

rasanya,rata-rata di kalangan kita dah tengok tajuk akhbar hari ini kan.tapi yang satu ni memang menarik tumpuan CITH dan sekaligus melahirkan perasaan marah pun ada,kecewa ada,geram pun ada...emmmm...entahlah.sekaligus,menimbulkan pertanyaan apakah ini 'warna' Malaysia,negaraku tercinta?

HANYA DIDENDA RM 25? apalah sangat dengan nilai RM 25 sedangkan mereka ini mampu meraih lebih daripada itu.

bukan setakat denda itu sahaja yang CITH nak pertikaikan,tapi CITH nak tanya juga kepada pihak berkuasa,adakah setakat itu sahaja yang boleh dikenakan kepada mereka?

kalau tiada peruntukan penjara sekalipun tapi tak kanlah denda setakat RM 25! aduhhhhhhhh.....tak kan denda lain yang dikenakan seperti khidmat masyarakat yang dikenakan kepada mereka.seperti contoh; khidmat di rumah kebajikan misalnya untuk satu-satu tempoh tertentu atau pun sebagainya.

CITH rasalah kan,pastinya mereka bertiga ni ketawa besar dengan denda yang harus mereka bayar.apa taknya, RM 25!.dapat,lebih daripada itukan...RM 25 apa sangatlah.malu? malu kerana masuk muka depan suratkhabar tapi glamour jugak kan.yelah bukan senang nak dapat cover muka depan lagi!

entahlah, mana silapnya kita dalam mendidik masyarakat.kesalahan membaling selipar,dikenakan denda setahun penjara,maka tinggallah si isteri membesarkan anak-anak bersendirian.ini mereka bertiga ni...sekadar denda RM 25! memang CITH rasa jauhnya pengadilan itu dibuat.geram pun ada!!! apa taknya setakat jumlah ini,bagi CITH ianya langsung TIDAK MEMBERI APA-APA KESAN!

TAPI,siapalah diri ini,biarlah memberi pendapat berapi pun,siapalah CITH.hanya mentimun kecil.hanya mampu meluahkan rasa hati di ruangan blog ini sahaja.emmm...moga anak-anak Melayu kita dilimpahkan hidayah dan petunjuk daripadaNYA.amin...

ALAHAI...

4 comments:

  1. enth kenapa..geram betul dengan berita ni.. sabaarrr jela

    ReplyDelete
  2. itu lah.diharapkan bukan denda itu pengajarannya tapi nilai moral itu yg lbh lagi harus dipandang.moga ada kesedaran kan.

    ReplyDelete
  3. Kalau tak silap aku, undang2 utk kesalahan ni maksimanya mmg rm25.jd ahli2 parlimen kita kena la bincang buat pindaannya

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala