pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Monday, March 26, 2012

POLITIK YANG PELBAGAI WARNA


Assalammulaikum semua pengunjung CITH...

wah..wah.hari ni CITH nak mengomel pasal dunia politik pulak.hihi...bukan apa,kadang tu bila baca suratkhabar,baca di blog,nonton di TV rasa macam kelakar pun ada,meloyakan pun ada,susah hati pun ada...macam-macam adalah.(foto oleh Google.com)

apa taknya,macam-macam cerita orang politik kita ni.kejap dia kata orang tu yang buat pasal,kejap dia kata bukan,kejap dia kata dah hilang percaya pada tampuk pimpinan,tapi sekejap tu tarik balik.aduhai...macam-macam.kalau dulu sahabat baik lebih dari isi dan kuku,tapi kini macam anjing dengan kucing pulak.ada sahaja yang nak disemburkan.tu lah dia kan warna-warni politik kita khususnya orang yang terlibat dalam dunia politik.lebih daripada pelangi adanya!

ada yang kata,politik itu kotor! bagi CITH,politik itu tidak kotor.dalam sejarah Islam,nabi dan para sahabat pun berpolitik.maka itulah lahirnya Piagam Madinah atau Sahifah Madinah yang merupakan satu perlembagaan terawal yang lengkap dicatatkan.undang-undang yang memperuntukan hak dan tanggungjawab orang Islam dan bukan Islam di dalam sebuah negara Islam iaitu Madinah.jadi,apa yang kotornya? yang kotornya ialah,pemain politik yang lupa diri bila diberikan amanah dan tanggungjawab-ORANG ITULAH YANG K.O.T.O.R

orang itu kotor bila gagal melunaskan amanah yang telah diberikan oleh masyarakat kepada mereka.orang itu kotor bila gagal melaksanakan tanggungjawabnya kepada orang jagaannya dan orang itu kotor bila hanya mengutamakan kepentingan sendiri dan merampas hak,kepentingan orang lain.maka bagi CITH,orang politik itu memang sangat KOTOR! kotor mereka tidak mampu untuk dihilangkan waima dengan pencuci clorox sekali pun! dasyatkan kotor itu...huhu...

macam juga senario ahli politik kita di Dewan Parlimen.nampaknya seperti bertegang urat untuk membawa sesuatu isu.tapi di luar dewan, bagaimana?bergelak ketawa? senang hati? boleh makan dan minum seperti biasa?boleh melelapkan mata?boleh melancong ke sana ke mari?....jawapannya- semua boleh! tak payah susah hati nak fikir masalah rakyat.

dek kerana itulah,mereka yang digelar "ahli politik" ini sangatlah SUKAR kalau nak melepaskan jawatan atau berundur diri.waima umur dah berstatus "GOLDEN AGE". tetap kukuh mengenggam jawatan.tak kisahlah jawatan kecik ke,besar ke...janji jawatan dalam politik.sebab apa? sebabnya banyak kepentingan diri yang tak selesai lagi untuk diperjuangkan....maka,berwarna warnilah rupa dan wajah politik kita di Malaysia,negaraku tercinta ini!

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala