pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Friday, March 23, 2012

MAMA BOREK,ANAK RINTIK SAMA?


Assalammualaikum semua pengunjung CITH.salam Jumaat untuk semua.

selalu orang kata ayah borek,anak rintik tapi kali ni CITH tukar menjadi MAMA BOREK,ANAK RINTIK.ni falsafah baru CITH lah kiranya! hihi...bukan apa,ini sesuai dengan senario CITH dan anak,Sakinah.apa taknya,CITH melihat sebahagian yang ada pada dirinya adalah implement daripada diri CITH sendiri.

ini bukan CITH yang perasan tapi orang yang terdekat dengan CITH pun mengatakan yang sama.kata mereka,CITH dan Sakinah-macam 'panas'.entah mana panasnya tak tahulah tapi memang kadang-kadang suhu panas jugak dengan dia ni...hahaha...maklumlah walaupun anak masih di bangku sekolah rendah tapi tak sama macam zaman CITH dulu-dulu.kalau dulu,dengar bunyi motor ayah balik atau pun dehem ayah sahaja,dah terus tutup tv atau buat-buat ada kerja.tapi sekarang ni,cakap sekali tak ada respon.cakap dua kali sama juga.cakap kali ketiga dah tinggilah bunyinya tapi boleh pulak ditempelaknya kita; 'kenapa mama marah...' aduh....tu lah yang kadang-kadang 'hangin'.huhu...

kembali kepada sifat yang sama,rasanya 'keras kepala' tu kot...hihi...CITH rasa memang masa muda-muda dulu selalu keras kepala.tu lah orang tua selalu kata,kalau anak tu ada nakalnya, cek balik kita zaman jadi muda dulu...rasanya betullah tu.keras kepala bukan apa,keras kepala yang ikut betul dia.memang pandai berdebat untuk mengatakan pendapat.bila dah berdebat,tu yang naik pening mama nak membalas.ada saja yang dijawabnya kembali.mungkin kerana keterbukaan kami dalam famili untuk meluahkan pendapat aatau apa yang berkenan di hati maka anak di usia muda pun dah pandai 'berkata dan menjawab'.

dalam sudut yang lain pulak,ada satu sifat yang CITH bangga pada dia.keaktifan dia di sekolah.CITH rasa,sifat ni dia ikut CITH...hihi...apa taknya,kalau dulu zaman sekolah,CITH suka dan aktif dalam apa jua pertandingan,aktiviti di sekolah.kini,CITH lihat sifat tu ada pada dia.macam-macam aktiviti di sekolah yang nak diceburi.sampaikan CITH kata,cukuplah tu.apa taknya,selalu sangat keluar kelas disebabkan latihan itulah,latihan inilah.tapi dulu,kerja sekolah taklah bertimbun macam hari ini.hari ni,tiap hari ada kerja yang dibawa ke rumah.bukan dia seorang,rata-rata di sekolahnya memang ada banyak kerja sekolah dibekalkan.kalau tak masuk kelas tu,lagilah banyak yang tertinggal.keadaan inilah yang menyebabkan kerja semakin bertambah.

satu kelemahannya,masih belum pandai membahagikan masa.tak tahu kepentingan masa.semuanya mama kena aturkan.kalau kita diam,tak beratkan dia maka dia pun buat-buatlah lupa.displin itulah yang kurang.bab ni memang CITH tak boleh nak berkompromi.memang faktor ni yang jadi 'panas'.memang displin masa ini sangat CITH utamakan.kalau CITH dulu pun,memang kena bising kalau lambat.apa taknya,kalau lambat maka tertinggal banyak perkara.paling utama,tertinggal bas nak ke sekolah!

itulah karenah anak-anak.marah kita sebab sayangkan dia.bising kita sebab sayangkan dia.semuanya kerana sayang.setiap hari berazam pada diri sendiri untuk jadi ikon untuk anak-anak.nak jadi mama borek,anak rintik...mudah-mudahan.

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala