pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Friday, March 2, 2012

SETIAP TAHUN PERLU ADA PEMBAIKAN


Assalammulaikum semua pengunjung CITH...

mungkin kali ini entri CITH lebih bersifat peribadi sedikit.CITH budak baru belajar.pengalaman asam garam dalam rumahtangga tidaklah sebesar mana berbanding rakan blogger di luar sana!diri ini masih belajar dan ingin terus mahu melakukan pembaikan...(foto oleh GOOGLE)

11 tahun yang lepas selepas solat Maghrib,maka bermulalah status baru yang CITH pikul berserta tanggungjawab yang tersedia di hadapan.al hamdulillah,hubungan yang terjalin semasa bersekolah diikat dengan hubungan perkahwinan antara kami.

itu kisah dulu.orang kata nak mula hidup sebagai pasangan suami isteri bukan mudah.sementelah lagi kami bukan datang daripada keluarga bergelar.semuanya kami harus berusaha sendiri untuk mengadakannya.al hamdulillah...berdikit-dikit dahulu,bersenang-senang di kemudian.ketika itu wang hantaran tidak seperti hari ini yang bernilai 5@6 angka.cukup sekadar 4 angka ketika itu pun dah rasa cukup hebat! (nostalgia...)tapi dengan nilai 4 angka itulah,segala urusan perkahwinan dibuat dan menjadi modal permulaan untuk hidup berdua.al hamdulillah,cukup dan sama sekali tidak melibatkan hutang dengan mana-mana pihak sama ada keluarga,bank jauh sekali ah long!

bezanya dengan hari ini.keperluan material yang semakin mendesak menyebabkan bakal pengantin mudah sahaja membuat pinjaman dari mana-mana pihak.akhirnya sampai anak dah masuk sekolah pun,hutang masih belum selesai dibayar.

kalau dulu,sebelum majlis kahwin,antara kami dah menyewa rumah terlebih dahulu.jadinya sebaik sahaja selesai majlis di kampung,dah ada rumah untuk terus didiami.mulalah hidup sebagai pasangan suami isteri.bak kata lagu SM Salim-dulu seringgit makan seorang sekarang seringgit kena bahagi dua.huhu..tapi tulah orang kata niat yang baik pastinya ada rezeki yang baik juga Allah turunkan.perlahan-perlahan,pembaikan dalam hidup dibuat untuk memberi keselesaan dalam rumahtangga.akhirnya jadilah kami seperti hari ini.Alhamdulillah,syukur sangat-sangat padaMU ya Allah.

kalau dulu seorang,jadi berdua;dari berdua jadi berempat;dari kurus jadi berisi;dari tiada jadi ada;dari kecil jadi besar;dari hitam jadi putih...dan pelbagai perubahan dalam hidup berumahtangga berlaku.itulah yang dilalui sepanjang perkongsiaan yang masih muda.moga Allah memberi peluang perkongsiaan hati kami ini berpanjangan sehingga pertemuan kami di syurga kelak.amin.amin.amin YA RABB...

untuk pakwe CITH sekiranya membaca catatan ini,mari kita sama-sama perbaiki apa yang kurang dalam hubungan kita.moga kita terus menjadi mama dan baba untuk Hayatussakinah dan Hakimi.moga cinta dan kasih sayang ini terus mekar seperti mana hari pertama; "aku terima nikahnya..."

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala