pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Monday, March 5, 2012

AKU YANG BERKEPALA SERABUT

(FOTO OLEH: google.com)
Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

huh...tarik nafas..dan lepas...tarik dan lepas.kalau tarik tapi tak lepas-lepas,emmm alamat pergi tak kembali lah jadinya.

hujung minggu yang penuh sendat dan menyarabutkan.untuk hari ini,sendat tu dah legalah sikit...tapi serabut tu rasanya tetap ada sehingga ke hari Jumaat ini.Jumaat lepas,Kak Lang CITH ditahan di wad Ampang Puteri untuk minor operation lututnya.dah pastilah CITH menjadi driver dan pelawatnya.orang kat hospital ni memang dia nak ada orang datang tengok dia,care dengan dia.letaklah dia kat hospital mana sekali pun,dia tetap nak ada orang datang tengok dia.

lepas tu Sabtu pulak,membantu anak saudara CITH yang nak jadi pengantin 1hb Julai ni menyambung mencari barang hantaran.walaupun ada mak ayahnya,entahlah...mak saudara yang ini juga dia nak pakai.maklumlah mak saudaranyer ni kan ke 'kerja sendiri'...CITH ok sahaja janji hal rumah dan anak-anak dah siap.apatah lagi Sabtu lepas,Sakinah ada sekolah ganti pagi dan petang.CITH free lah sikit.apa yang penting matlamat mencari barang hantaran dan katering dah berjaya diselesaikan.habis 1 bab.ada lagi bab yang menunggu.

semalam pulak,Kak Lang CITH dah dibenarkan keluar hospital.pergilah mengambil dan menghantarnya balik ke rumah.selepas itu bermulalah acara pecah lemak untuk Sakinah.tapi sebenarnya,acara ni dah bermula minggu lepas lagi.minggu ni hanya meneruskan lagi dengan latihan-latihan sebagai langkah akhir untuk ujian formatifnya minggu ini.inilah yang serabutnya.mama lebih serabut daripada anak apabila melihat jadual ujian bertindih antara sekolah agama dan sekolah kebangsaan.nampaknya kena double trouble lah ni!

tu lah yang CITH cakapkan pada Sakinah; "Ina,kena kuat semangat.memang penat tapi kena lawan.minggu ni sahaja yang kena korban sikit masa-masa seronok.habis exam Jumaat,hari Sabtu kita dah pergi makan angin!"

harapnya dia boleh lawan penat dan penat dia tu.memang pun,Sabtu ni kami sekeluarga nak pergi makan angin.CITH katakan pada dia,bukan Sakinah saja yang kena berkorban,mama pun sama.Sakinah hanya ikut jadual mama.biar serabut itu pada mama seorang sahaja...hadoh...memang serabut kepala dibuatnya.

malam tadi pulak,si kecik CITH ni pulak panas sangat badannya.apa lagi terus masuk ubat punggung yang memang ada standby kat rumah.pagi ni tadi CITH bawak ke klinik...emmm dapat 5 jenis ubat.doktor periksa ada bunyi macam lelah sikit..huhu..syukur juga dia ni memang kaki suka makan ubat.jadi bab makan ubat tu lah taklah serabut mamanya...Allah hu Akbar.mintanya perancangan minggu ini semuanya berjalan lancar.rasanya kepala ni nak berehat-rehat sahaja tapi apa kan daya,masanya belum tiba...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala