pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Friday, March 30, 2012

NAK JUGA SENTUHAN MAMA

Assalammulaikum semua pengunjung CITH...salam pagi Jumaat.

pagi ni di tempat CITH,hujan.sekolah pulak pagi ni,kalau tidak ada yang tarik selimut lagi pagi ni kan...huhu...sebut pasal sekolah ni pun nak citer pasal sekolah juga.

malam tadi Sakinah mengeluarkan kerja sekolahnya.ada 2-3 subjek yang perlu dibuat.salah satunya Bahas Inggeris.ingatnya seni lukis,yelah dia keluarkan kertas lukisan rupanya tak.kena buat kerja menampal untuk BI pulak.apa lagi,CITH dah agak dah ni mesti ada kerja menggunting,menampal dan seterusnya nak kena mewarna atau sebagainya.

"mama,boleh tolong Ina tak,cari gambar pastu tampalkan.Ina nak buat piramid makanan. Ina ada banyak lagi kerja sekolah lain nak buat ni"
"ni untuk subjek apa ni?"
"untuk BI.teacher kata siapa yang cantik ada markah.boleh tampal kat kelas.Ina nak lah macam tu"

macam mana tu? tak tolong,alamat tidur lewatlah malam ni. nak tak nak CITH pun ambilah gunting,majalah lama untuk mencari gambar yang sesuai.kalau tak kerana ada homework lain,memang CITH tak kan campur tangan.tapi memandangkan dia ada banyak lagi kerja nak buat,maka CITH pun "turun padang" samalah membuatnya.tapi dah cakap awal,
"mama hanya gunting dan tampal sahaja.kerja lain Sakinah yang kena buat sendiri"

sambil menggunting dan menampal tu,sempat jugak masukkan cerita lama zaman persekolahan CITH dulu-dulu.bukan apa,sekadar halwa telinga dan nak kasi motivasi lah kononnya! hihi...

CITH katakan pada dia,bahawa zaman sekolah mamanya dulu, tak adalah mak atau abah (arwah nenek dan atuk dia) yang nak buatkan kerja-kerja anak.mak abah zaman tu tak sekolah tinggi.tak berapa pandai dengan apa yang anak belajar di sekolah.tapi anak-anak tetap dan masih boleh buat kerja malahan boleh berjaya! tapi sekarang,mak ayah semua berpelajaran.anak-anak pulak ada banyak masalah pembelajaran.bagaimana tu kan...? itulah sedikit sebanyak yang CITH 'bebelkan' kat dia.

sambil tu sempat dia mengingatkan CITH jangan buat cantik sangat.nanti teacher perasan yang itu bukan hasil student.haha...haha...tahu pun.jadinya,CITH pun buat-buatlah gunting senget-senget sikit.tampal tu pun senget juga.yelah,konon student yang buatkan,tapi mama student yang buat sebenarnya! CITH rasa,cikgu di sekolah pun bijak untuk menilai hasil kerja pelajar kan!

bila dah siap,pandai pulak dia kata; cantik.emmm....bodek lah tu.sebenarnya dia memang nak sentuhan mama ni jugak !

ALAHAI...

1 comment:

  1. Kalau Chempaka sudi tukar,akak lagi suka.
    Di surabaya tak banyak pilihan mcm Jakrta. Mereka berjual dipintu hotel dan setiap tempat lawatan boleh dpt FM.
    Tapi akak ada beli di airport walau pun mahal tapi tak byklah.
    Nanti bagi alamat. Boleh akak pos. Akak bagi SUrabaya dan Vietnam.
    Ok.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala