pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, March 7, 2012

SAKIT DAN SIHAT BUKAN KITA TAHU

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

sihat semuanya hari ini?kalau baca status di FB,ramai di kalangan kawan-kawan tak berapa nak sihat.kalau tak anak yang tak sihat,mamanyalah,ayahnya lah...pendek kata dalam minggu yang tak berapa nak sihat.

begitu juga CITH di rumah ni.kalau dua minggu lepas dan sehingga hari ini,Hakimi masih tak berapa sihat.ada hingus lagi yang tak kering dan sedikit batuk-batuk kecil, hari ni pulak CITH rasa lain macam.kepala berat,tekak dah perit,hidung dah mula sok sek...batuk pun dah sesekali berbunyi.CITH katakan pada Sakinah,biar mama dan adik terima sakit yang datang, sebab kami berdua tak takut makan ubat! kalau dia yang kena...alamak jenuh lah nak kasi makan ubat.ibarat kata,letak pistol kat tepi kepala baru rasanya nak makan kot..macam tulah seksanya nak kasi makan ubat.lagi satu,sekarang ni tengah mood ujian.harapnya biarlah dia dalam keadaan yang sihat.pepatah ada menyebut; otak yang sihat letaknya pada badan yang sihat juga! jadi,bila tak sihat otak pun boleh jem sekejap dibuatnya.

satu lagi keadaan,ada yang kata kalau kita ni pantang sangat pun dalam pemakanan kita, tapi kalau penyakit nak datang,dia datang juga! emmm...tapi kalau CITH,baiklah kita berpantang sekarang sebabnya kalau dah sakit apa yang sedap depan mata pun dah tentu tak boleh makan.masa tu mesti rasa menyesal kerana tak nak jaga kesihatan!

sihat kita hari ini anugerah yang tak ternilai.bila sihat boleh buat macam-macam.tapi kalau tak sihat...huhu..semuanya rasa tak bermakna.macam CITH dulu sewaktu menghabiskan tempoh berpantang 44 hari tak jejak tanah, rasa? emm...punyalah seksanya tak keluar-keluar rumah.pulak tu rasa jeles dan sedikit marah lah bila tengok orang lain keluar berjalan.kita? duduk je kat rumah.tapi tu lah,ada baiknya pula berpantang itu.diri kita ni kalau boleh nak lah dapat guna lama.yelah,banyak lagi yang tak cukup dan selesai-selesai...kalau sakit?bagaimana?

apa yang penting,kalau dah kita ni kena berpantang makan,kena ikut peraturan makan ubatnya,ada susulan dengan doktor atau sebagainya...maka usahakanlah diri untuk membuatnya.ini pun CITH pesan pada diri sendiri juga.yelah,sakit dan sihat kita bukan kita yang tahu.hanya DIA yang memiliki pengetahuan itu.

ALAHAI...

1 comment:

  1. salam chempaka :)
    semoga kita sihat walafiat


    pssstt akak ada buat n3 tentang fm dari chempaka nanti tengok yer di :

    http://kasihredha.blogspot.com/2012/03/mail-fm-and-gift.html

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala