pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Thursday, March 22, 2012

SELAMATKAH ANAK-ANAK KITA?

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

rasanya kita semua sedia maklum dengan kes-kes kehilangan/culik/bunuh/lari dari rumah yang melibatkan anak-anak,mahu pun yang berusia remaja.saban hari ada sahaja cerita tak sedap yang dipaparkan.kadang tu rasa takut dan malas nak baca berita-berita macam tu.rasa macam tak selamat sahaja keselamatan anak-anak kita sekarang!

apa taknya,keadaan ahari ini jauh berbeza sangat dengan keadaan kita di zaman kanak-kanak.mungkin dulu ada juga orang jahat tapi tidak sejahat hari ini.dulu,dengan berbekalkan lampu picit di tangan,balik mengaji dalam pukul 8.30-9 malam tu masih tetap selamat pulang lagi.keluar bermain di 'padang permainan' yang tak seberapa seperti hari ini,pun tetap selamat sampai di rumah.balik sekolah berjalan kaki atau mengayuh basikal di bawah panas terik matahari,juga selamat sampai di rumah.TAPI hari ini?...masya Allah.rasanya kalau macam dululah kehidupan anak-anak,maka banyak lagi kes-kes kehilangan,culik atau sebagainya boleh berlaku!

sebagai mama,CITh rasa kita semua sekarang susah hati nak melepaskan anak-anak kita kan.sentiasa memesan untuk beringat.seperti kata pepatah; malang tak berbau! pada MU Ya Allah,kita letakkan anak-anak kita untuk dipelihara keselamatannya.

itu kes yang tak dapat nak elak.tapi ada juga anak-anak yang sengaja buat kes sendiri.merancang melakukan penculikan diri sendiri dengan tujuan nak lari dari rumah kerana ikutkan hati dan rasa.aduh...wahai anak,tak sayangkan mama ke? tak sayang kan keluarga ke? tak sayangkan masa depan...? aduh,kenapa mudah sangat nak ambil hati,nak merajuk jika ditegur,jika dimarahi? apakah lari dengan lelaki itu penyelesaian masalah? pastikah lelaki itu lelaki yang baik? kalau dia baik,dia tak ajar untuk anak-anak lari..tak ajar anak-anak buat hal macam ni...Ya Allah,susah hati kan kita dengan kes macam ni...CITH titipkan simpati kepada semua keluarga mangsa.anak-anak,janganlah mudah bertindak ikut rasa dan hati.ingat;
ikut hati mati.ikut rasa,binasa!

keselamatan di depan mata belum terjamin,apatah lagi keselamatan di belakang mata kita...keselamatan hari ini tidak seperti selamatnya kita di zaman kanak-kanak dahulu.susah hati kita hari ini adalah lebih terasa berbanding susah hatinya ibu ayah dulu.rasnya kita kenalah memegang kembali falsafah " menjaga tepi kain orang' kerana inilah antara cara untuk kita sama-sama jaga anak kita,jaga anak orang lain juga.

pada DIA juga kita mohon keselamatan untuk seluruh anak-anak kita semua.amin.Ya Robb.

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala