pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Wednesday, March 28, 2012

MENU ALA-ALA KOREA GITU


Assalammualaikum pengunjung CITH...

dek kerana baru dapat ole-ole dari Korea semalam dan juga diprovakasikan dengan makan bubur di Korea,maka hari ini menu CITH pun ala Korea lah jugak.nak tunggu pergi Korea entah bila kan...huhu.

lagi pun hari ni Kak Cik CITH nak datang lunch di rumah,jadinya adalah bertambah orang kat rumah ni nak makan bersama.menu hari ni,bubur nasi segala macam campur (ayam,daging,carrot,sawi dan cendawan butang),ikan bilis goreng,seaweed dan juga kimchi.kimchi ni diperbuat daripada lobak putih.rasanya? emm..boleh tahan pedas jugak.kata Kak Cik CITH,yang ni kira 'pertengahan pedas' ada lagi yang lebih extra pedasnya!

dah kata menu macam orang Korea kan...jadinya mangkuk makan pun kenalah jugak sama.hihi...makan dalam bekas stainless steel macam dalam gambar tu...kata pakwe CITH, praktis dulu...nanti-nanti boleh makan kat retoran Korea pulak.(pergi Korea belum ada dalam proposal lagi...huhu...)

tapi bagi CITH lah,selain konon nak rasa macam orang Korea,makan dalam mangkuk yang comel ni secara tak langsung menyukat makan kita jugak.yelah,kalau dah mangkuk kecik maknanya makan pun sikitlah kan...tu yang boleh kontrol makan tu.tapi tak bolehlah makan guna mangkuk ni kalau lauk asam pedas ke...masak lemak cili padi ke...aduh...itu memang kena cari pinggan jugak rasanya! hahaha...(tak boleh lah nak makan sikit...)

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala