pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Tuesday, May 1, 2012

BULAN MEI YANG ISTIMEWA

Assalammulaikum semua pengunjung CITH.cuti di hari Selasa 1hb Mei 2012.

SELAMAT HARI PEKERJA untuk semua.rasanya kita yang di rumah ni pun tergolong dalam istilah pekerja juga kan...jadinya kita juga berhak untuk cuti.hihi...ada ke yang tak bercuti? mengikut Akta Pekerja,kalau bekerja di hari cuti seperti ini maka pekerja akan menikmati ganjaran double,triple..
betullah istimewanya Mei ini kan...

selain hari pekerja hari ini,bulan Mei juga istimewa kepada golongan yang banyak berjasa dalam hidup.antaranya Hari Ibu yang jatuhnya pada hari Ahad kedua dalam bulan Mei.ini bermakna Hari Ibu akan jatuh pada 13 Mei ini.kemudian selang beberapa hari selepas itu,hari istimewa pulak untuk para guru iaitu Hari Guru-16 Mei.

nampaknya kalau yang bergelar guru tu bolehlah tahun ini menyambutnya secara double.yelah diraikan sebagai ibu dan juga diraikan sebagai guru.anak-anak@anak murid pun pada ketika ini sibuklah dengan nak beli hadiah masing-masing.

bagi CITH pulak,rasanya tak salah untuk kita meraikan orang yang kita sayang.bukan bermakna pada tarikh itu saja kita raikan/kita sayang orang itu dan tidak bermakna pulak di luar tarikh itu kita tak sayang mereka...kita sayang mereka setiap masa tetapi hari yang istimewa ini kita berikan  sesuatu yang istimewa juga kepada mereka sebagai tanda mereka sangat istimewa kepada kita.

CITH awal-awal lagi dah terima hadiah Hari Ibu daripada Sakinah.tapi sengaja CITH tak nak bukak dulu.nak simpan sampai tiba hari yang istimewa itu.hihi...(tapi dipaksa untuk dibuka segera!)

satu lagi istimewanya dalam bulan ini juga-23hb ialah ulangtahun bodyguard kecik CITH yang ke-3 tahun.Al hamdulillah.pejam celik...pejam celik...dah besar dah Hakimi.syukur juga CITH masih diberi kemampuan untuk breast feeding dia lagi atau istilah yang kami cipta - "NAK CINTA"...haha...kelakarkan.kadang tu dipendekkan katanya menjadi -NAK CIN saja! apa pun motifnya tetap nak yang itu lah...hihi...

nampaknya memang istimewa bulan Mei ini...tapi untuk anak-anak yang exam pertengahan tahun dalam bulan ni...huhu rasanya tak istimewakan.tak semua suka nak exam.tapi apa daya,dah dinamakan pelajar maka exam itu adalah makanannya.lepas exam kita bercuti untuk 2 minggu...
horayyy....memang istimewalah Mei ini...

ALAHAI...

1 comment:

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala