pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Wednesday, May 18, 2011

BERSEDIA DENGAN KENAIKAN PETROL RON95 TIDAK LAMA LAGI


Assalammualaikum semua...

hari ni CITH nak sembang pasal harga minyak.hari tu minyak masak ,ni pulak minyak kereta.yelah sebagai pengguna,pemilik kenderaan berenjin pastilah terkena juga tempiasnya apabila masuk bab naik-naik harga ni.bukan apa,rasanya terlalu cepat betul harga minyak ni "dikaji semula" yang akhirnya membawa kepada kenaikannya.dah arif benar dengan istilah yang diucapkan oleh ahli-ahli politik ni.(foto oleh:GOOGLE.COM)

harga petrol RON95 ketika ini ialah RM1.90 sen seliter, namun harga ini dijangka tidak akan kekal lama. Menurut laporan, kemungkinan besar harga petrol RON95 akan dinaikkan sedikit masa lagi memandangkan harga pasarannya ketika ini ialah RM2.70 sen seliter. jadi kerajaan terpaksa menanggung subsidi yang agak tinggi iaitu 80 sen bagi setiap satu liter.

bila harga naik,tengoklah tak lama lepas tu harga barang pun naik,semua nak ambik kesempatan,lepas tu mulalah Dato Osman (Presiden Cuepacs mintak kerajaan naik gaji) maka bertambah naiklah harga barang dan terus naik.sakitnya siapa?macam golongan kitalah yang menguruskan hal ehwal rumahtangga.

lihat kenyataan ini-Berita TV3 16/5/11: Nilai subsidi ditanggung kerajaan tahun ini dijangka meningkat kepada 20.58 bilion Ringgit ekoran kenaikan harga minyak dunia berbanding 10.32 bilion Ringgit tahun lalu.

Daripada jumlah itu kata Timbalan Perdana Menteri, subsidi terbesar 18 bilion Ringgit untuk petroleum iaitu Ron95, diesel dan gas masak LPG.

Kadar subsidi tu tak boleh bertahan dengan jumlah sebesar itu selama-lamanya. Ini bukan perkara barulah, dulu pun kita dah putuskan itu. Perdana Menteri pun dah umum. Tapi bagaimana kita nak kurangkan tu, ini akan kita putuskan dari semasa ke semasa.

ini pulak kenyataan daripada menteri terbabit dengan harga-harga ni:(sumber dipetik daripada link MILOSUAM BLOGSPOT.COM 17/5/11-BERNAMA.COM) KESIMPULANNYA:BERSIAP SEDIA SAHAJALAH DALAM BULAN DEPAN AKAN ADA PENGUMUMANNYA....

AKU?nampaknya pakai sahajalah kancil aku tu-mudah,cekap dan menjimatkan.minyak...ooo minyak...

ALAHAI...

3 comments:

  1. asyik naik jer padahal negara pengeluar minyak
    memang alasan diorang x munasabah

    Apabila Sudah Bekerja Jangan Lokek Dengan Ibu Bapa

    ReplyDelete
  2. hans, tak tahulah mana duit tu semua...

    cik na: sure mcm tulah ..skrg dh RM 1.90

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala