pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Monday, May 23, 2011

HARI INI DIA DAH 2 TAHUN,MOGA DIA MENJADI TEMANKU SELAMANYA

Assalammualaikum semua...

hari ni jam 3 petang ni genaplah 2 tahun usia anak kecik CITH iaitu Hakimi.kalau 2 tahun yang dulu ketika inilah masa CITH nak mengumpul tenaga sekuatnya untuk melahirkan dia ke dunia yang baru.hari ini,al hamdulillah dia menjadi teman bicara CITH tatkala kak longnya ke sekolah apatah lagi ketika ketiadaan pakwe CITH di sini.

(ahli baru dalam famili CITH-setelah beberapa jam dilahirkan) 7 tahun jarak usianya dengan kak long membuatkan semua jadi baru.maklumlah bak kata orang skill 'dah lari' hihi...awalnya kalut juga untuk menguruskannya maklumlah anak lelaki.mujur CITH masih memiliki segala buku,segala catitan yang CITH buat semasa Sakinah dulu.yelah dulu mana ada internet ni.semua ilmu dalam buku.kini ilmu ada hujung jari je.sekali tekan semua ada.maka ilmu itulah CITH aplikasinya dalam mengurusnya hingga kini.

sejak CITH disahkan hamil,diri ini sudah menanam tekad dan berdoa nak memberi baby susu badan sepenuhnya sehingga 2 tahun.masa Sakinah dulu,CITH kurang ilmu,kurang sokongan,kurang pendedahan.akibatnya CITH hanya dapt memberi susu badan sepenuhnya hanya 2 bulan bercuti.lepas tu Sakinah hanya diberi susu badan pada pagi sebelum pergi kerja dan selepas balik kerja.sementara di rumah pengasuh,baby diberi susu formula.punyalah tak tahu cara nak simpan susu dan sebagainya.syukur juga masa tu CITH habis mengajar jam 2,jadi lepas tu baby akan menyusu badan sepenuhnya.kalau hari tak kerja,memang sepenuhnya diberi susu badan.sampailah ke 2 tahun.selepas itu susu formula sepenuhnya.

untuk Hakimi kali ini memang jauh bezanya.CITH sendiri telah mencari bahan,maklumat bagaimana nak galakkan susu,nak simpan susu,cara yang betul menyusukan anak dan sebagainya.al hamdulillah syukur CITH panjatkan kepada Allah s.w.t kerana izinNYA maka sehingga ke hari ini CITH masih memberi susu badan pada Hakimi.

masa menyusu inilah saat dan ketikannya kami berdua dalam keadaan yang sangat intim.macam mana cara dia menyusu dulu,macam itulah dia sekarang.sekarang dah pandai cakap,tiap kali nak menyusu maka dia akan menyanyilah; "nak cinta,nak cinta..ma nak cinta..." aduh cair dibuatnya.satu perasaan yang sangat luar biasa rasanya.menyusu sampai tertidur dan air liur sampai terkeluar atau kadang kala mulut masih berbunyi lagi meski pun mata dah terpejam! suka sangat...biar pun orang sekeliling kata; 'dah besar,tak payah lagi nak menyusu...bla...bla...tapi CITH tak kisah.apa yang penting hubungan kami berdua ini harus dijaga rapi.

apa yang CITH harapkan agar hubungan kami berdua ini akan merapatkan kami sampai bila-bila.untuk hari ini tiada sebarang sambutan untuk Hakimi meski pun semalam baba dia dah wish birthday, tadi nenek dan atuk wish dalam telefon,apalah yang dia tahukan...sebelum tu masa baba dia cuti hari tu-sambutan advance birthday untuk Hakimi dah pun kami buat di kampung bersama sepupu-sepupunya.di KL ni belumlah lagi...(semasa advance birthday di kampung)AKU?syukur pada DIA yang telah memberi apa yang aku doakan selama ini.sekarang ini masaku pula untuk menjalankan tanggungjawab dalam memikul amanah yang telah diberikan ini.semoga anak-anakku menjadi anak soleh dan solehah -berjaya di dunia dan berjaya di akhirat.amin.ALAHAI...

2 comments:

  1. Tahniah dan selamat hari lahir untuk Hakimi. SEmoga panjang umur dan murah rezeki.

    Tak sangka betul la Chempaka , anak kita lahir pd tarikh yg sama. Nama pun sama- Ahmad Izzat Hakimi.
    tapi dia tak dpt kek lagi.

    ReplyDelete
  2. YE? nmpknya byk betul persamaan kita ye! hihi.utk Ahmad Izzat Hakimi - juga selamat hari lahir.doa yang sama juga dihulurkan.

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala