pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Monday, October 18, 2010

PENYAMPAIAN SIJIL SWATARI

(Sakinah menerima sijil tamat asas tarinya)

Sabtu malam lepas aku sekeluarga menghadiri majlis penyampaian sijil Swatari-Pak Ngah Production untuk Sakinah.tamat sudah kelas asas tari yang dipelajarinya iaitu untuk zapin,joget dan inang.

sebelum tu ,pukul 11 lagi dah hantar Sakinah ke Dewan Puspanita Jln Dewan Bahasa dan Pustaka.(sesi latihan pagi)

satu sesi latihan penuh dengan sound sistem diadakan.komitmen guru-guru Pak Ngah memang dasyat!
(kumpulan inang -Sakinah bersama cikgu Jue dan cikgu Ina)


apa taknya sebelum tu lagi seminggu pelajar-pelajar ni dah kena datang latihan hari-hari bermula jam 8 malam hingga ke 11 malam.

hasilnya memang berkesan!daripada yang tangan keras,badan tegak kini tangan dah lembut,badan pun boleh bongkok siap punggung tonggek lagi!malam penyampaian sijil menampilkan tema 1001 malam.masing-masing tetamu ada yang memang bergaya sakan mengikut tema.malam tu ramailah kiranya minah arab,saudagar arab, yang macam cerita Aladdin pun ada!

alahai...untuk aku?
kali ni tak dapatlah nak bergaya ikut tema.untuk selamat aku baju kurung aje lah...yelah mana nak bergaya, ni ha pakwe kecikku masih menyusu badan.time dia nak tu bukan boleh duga!tengah orang ramai pun, kalau dah nak, nak juga! macam manalah aku nak berjubah atau bergaya ala-ala Marjina (Sarimah) dalam cerita P.Ramlee tu...emm...tahun depan lah Insya Allah.

acara majlis diserikan lagi dengan penampilan istimewa daripada Dato' M.Daud Kilau. kalau dah namanya M.Daud Kilau pastinya identiti berkilau-kilau tu dapat nak dipisahkan!
untuk malam tu sahaja dengan 2 lagu-beliau bertukar baju sebanyak 3 kali. baju yang mengelip-ngelip tu memang vogue! lagu popular- ooohooho....cek molek...apa lagi, meriah sungguh dalam dewan.


untuk malam tersebut,setiap pelajar akan mempersembahkan tarian mengikut kumpulan masing-masing iaitu sama ada zapin, inang dan joget. untuk Sakinah,dia kena membuat tarian inang. memang tak sangka dengan perubahan dia! tapi sayang, kumpulan inang tak menang malam tu.sebaliknya kumpulan joget yang menang berdasarkan tepukan penonton. biasalah, joget ni buat orang rasa 'enjoy' dengan muzik, lagu dan rekatarinya.apa-apa pun, yang lain tu tetap best jugak!

selain menyaksikan persembahan daripada pelajar Swatari,majlis turut diselikan dengan cabutan nombor bertuah.grand prizenya berupa tv LCD 42". tak dapatlah hadiah ni tapi dapat juga cabutan bertuahnya dengan hadiah jam burung hantu!

apa-apa pun, malam tersebut memang puas hati.Insya Allah, tahun hadapan berjumpa lagi!


ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala