pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, October 13, 2010

SERANGAN B-D-S

petang semalam, Sakinah balik sekolah dah mula batuk-batuk.kata dia kat sekolah tadi muntah-muntah.alahai...anak aku ni, kalau kena serangan batuk, alamat mudahlah muntah-muntah jadinya.bila batuk aje, segala nenek moyang dalam perut akan keluar.tulah 'resmi' dia kalau kena serangan batuk ni.

bila dia dapat batuk ni, memang tak tahan aku menengoknya.tapi depan dia aku tunjukkan muka aku yang selamba ni.yelah kalau kita depan dia tunjuk lemah kat dia, dia pun lagi lemah.minggu ni sibuk ulangkaji peperiksaan untuk minggu depan dan dalam masa yang sama sibuk juga dengan latihan Swatari setiap malam untuk hari konvokesyennya pada hari Sabtu ni.

Ya Allah, sihatkanlah anak-anak aku.kesian memang kesian aku tengokkan Sakinah.aku rasalah,kalau kita ni jadi macam dia-pagi petang pergi sekolah.balik sekolah pukul 8malam dah pergi latihan menari sampai pukul 11 malam-aku rasa dah pitam dah! tapi aku selalu sematkan dekat dia; " sakinah mesti kuat semangat, kalau kita cakap kat diri kita macam tu hari-hari,Insya Allah kita mampu lawan semua masalah."... itu adalah kata-kata motivasi untuk 'membakar' dia supaya tak kalah dengan masalah.

ni ha pulak, aku periksa suhu badan dia-alamak dah naik sikit.terus aku kejutkan dia untuk bangun makan ubat sekejap.nampaknya aku kena monitor suhu badan dia supaya demam tak tinggi sangat.( mama tahu Sakinah anak mama yang kuat!)

Hakimi, pulak hinggus meleleh-tak semena-mena jadinya.nilah kan, kalau penyakit nak datang...dah aku kasi dia ubat selesema.bila periksa suhu pun ada sikit demam.dah dua-dua anak aku tak sihat hari ni.

aku dan pakweku?- serangan batuk dan selesama.tadi lepas hantar Sakinah,aku ke klinik -ambil ubat untuk aku dan pakweku pulak.nampaknya dengan mak bapak sekali kena makan ubat akibat serangan B-D-S!

moga Allah ampunkan kami sekeluarga dan kembalikan kesihatan kami sekeluarga seperti sediakala.amin YA ROBBAL A'LAMIN...


ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala