pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, October 20, 2010

RESTORAN TUPAI TUPAI...cukuplah sekali

hujung minggu lepas aku ke satu tempat makan baru-iaitu Restoran dan Cafe Tupai Tupai. ni gara-gara penangan cerita Duyung Aridinata kat TV3 tak berapa lama dulu.ada yang ingat lagi tak cerita tu? ala cerita ikan duyung lelaki....hihiii...
menonton cerita tersebut,rasa terpanggil nak cuba makan di sini.apatah lagi pemandangan persekitarannya yang cantik!
jadinya pada petang tu, aku mencuba menu yang ringkas sahaja memandangkan kami datang pun dah petang.ini adalah kes saja-saja nak cuba dulu.lepas ni kalau menarik baru boleh 'open table' dengan sedara-mara.

petang tu, aku pesan :
1 nasi goreng nyonya (ni macam nasi goreng cina tapi lebih pedas sikit!)= rm 7.50
1 nasi kosong rm 1.50
1 sup sayur rm 11.00
1 set taufu goreng Vietnam rm 13.00
2 air buah rm 9.00
total:----------------------------------
rm 42.00
-----------------------------------------
mahal tak mahal?kata Nabil; lu pikirlah sendiri. untuk aku? rasanya tak berbaloi...emmm....tu baru makan untuk 2 orang.

TAPI kalau kalian inginkan suasana yang lain daripada kedai makan biasa tu, memang sinilah tempatnya. suasana yang damai,jauh daripada hiruk pikuk memang bestlah. jadinya sesuai itulah, harga yang harus dibayar untuk makan di sini.di sini, selain menghidangkan menu ala carte, turut menyediakan hidangan stimbot seafood yang hanya mula dibuka pada jam 6 petang.RM28 untuk dewasa dan RM15 untuk kanak-kanak. sekiranya membazir, penalti akan dikira.jadi makan jangan membazir!kalau dah namanya Tupai Tupai, sedikit sebanyak mesti ada 'trade mark' dia iaitu tupai. lihat ni.
tempat abu rokok ni ada replika tupai!

KOMEN:

satu yang kurang enak bagi akulah ye (kalian, aku tak tahulah) -kat sini ramai pekerja asing.semasa pakweku ke sinki mencuci tangan, dia sempat menjengah ke kawasan dapurnya-ramai yang bermata sepet! tak tahulah dari mana mereka ni. Thai? China? Vietnam? aku tak pasti.yang pastinya bukan rupa macam kita! (tak pulak ambil gambarnya)Islam tak Islam? aku tiada jawapannya.

untuk aku?-aku panjatkan keampunan atas kenaifan aku pasal ni.memang aku tak perasan DAN CUKUPLAH SEKALI( seperti lagu Jay-Jay),AKU KE SINI.AKU TIDAK REKOMENKAN PADA ORANG LAIN.INI SEKADAR CATATAN DAN PANDANGAN AKU SAHAJA.

untuk orang lain? mungkin lain pandangannya.terserahlah...

INFO:

RESTORAN TUPAI TUPAI DAN CAFE
NO 551A JALAN BUKIT PETALING
50460 KUALA LUMPUR (belakang Dewan Bahasa dan Pustaka)
tel: 03 21432525


ALAHAI...

2 comments:

  1. weiii...mahal ler tu.. (aku rasa ler..) sbb 2 air buah sampai rm9.00.. apsal lak pembaziran makanan kena penalti, kalo dh tak sedap, nak kena sumbat jugak ke? bagi budak2 yg tak abis makan, takkan mak bapak nk jadi tong sampah..satu anak takpe laa...kalo 10 anak? kahkahkah...

    ReplyDelete
  2. tu lah, psl tu aku ambik kata Nabil: lu pikir lah sdri ye! aku? cukup sekali tu jelah...

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala