pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Thursday, April 5, 2012

BAJET !!! PROPOSAL HOLIDAY DAH LULUS

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

ada orang kalau bab nak ber'holiday' tu ibarat petik jari je ye.cakap saja,dah terus terbang.tak kiralah dalam atau luar negara.ada orang pula,dapat je 'durian runtuh' terus pergi holiday dan ada juga orang yang plan punya lama baru lah dapat pergi.emm...yang mana satu kita?

bagi CITH pulak,perancangan penting.semua kena rancang apatah lagi anak dah sekolah.kalau dulu boleh juga bercuti time orang bekerja.sekarang kalau nak bercuti@berjalan kena ambik time cuti sekolah.time cuti sekolah pulak,tahu-tahu ajelah semuanya naik.harga bilik hotel naik,harga barang naik,harga tiket naik...segalanya.

justeru,kalau perancangan awal dah dibuat KHUSUSNYA faktor kewangan,maka sedikit sebanyak tidaklah rasa terbeban untuk pergi bercuti.dalam minggu ni CITH 'busylah' kononnya untuk men'survey-survey' tempat menarik yang bakal nak pergi hujung tahun nanti.insya Allah.lokasi nak pergi ialah di China.maklumlah,bila kita ni kat rumah maka kerja-kerja survey itu CITH lah yang buat.bukan setakat nak survey tempat yang menarik,paling penting nak survey KOS perjalanan tu! hihi...

maka dalam survey-survey tu,ada 2 tempat yang CITH lihat ada keistimewaan masing-masing iaitu Beijing dan Guilin.bila sebut Beijing pastinya semua orang tahu ia sebagai ibu negara negara China dan pastinya Tembok Besar China yang senang nak ingat!. Guilin pula adalah satu daerah dalam China yang lebih kepada alam semulajadinya.emmm...bila ada dua,macam mana nak pilih?

kriteria pilihan: kos,cuaca,tarikh,apa yang menarik...akhirnya bila dibawa proposal ini kepada 'big bos' maka pilihan terletak kepada CITH lah.kata big bos;

"kalau lebih daripada bajet,awak pandai-pandailah bajet duit shopping awak"

sooo....kalau dah begitu green light yang diberi,CITH go to Beijing lah! mertua pun nak pergi ke sini juga.memanglah, pakwe CITH ada menetapkan sejumlah peruntukkan untuk bercuti pada hujung tahun ni,tapi bajet tu kuranglah lah pulak...maka selebihnya CITH kenalah bajet sikit dalam berbelanjakan! huhu...asalkan dapat ke Beijing!

Insya Allah sekiranya semuanya berjalan lancar dan dipermudahkan olehNYA,maka CITH sekeluarga bersama mak dan abah mertua akan ke Beijing pada hujung bulan 11 nanti.daripada apa yang CITH survey di internet,cuaca ketika itu sedikit sejuk...emmm...harap-harap dapat merasa salji! mudah-mudahan.TQ ALLAH!

ALAHAI...

3 comments:

  1. Kalau Chik Na pun sanggup simpan duit elaun asalkan dapat apa yg dicita-citakan .. di doakan moga impian CITH untuk bermain salji tercapai .. wink wink :)

    ReplyDelete
  2. Wah ! Syok nya nak gi Beijing. Bukan senang tu ...nak daki Tembok China.

    Ni alamat akak: Hasnidar bt Ramly
    Lot 5550 Kubu Gajah, 34130 Selama, Perak.

    Tel: 019-5174672

    Kalau boleh Chempaka boleh sama -sama pos ye. Nanti sama-sama terima FMnya.

    Pos laju ke Pos biasa?
    Hari pos biasa . entah ke mana hilang?

    ReplyDelete
  3. Chik Na:tu lah, nak jalan kan.green light dgn bajet dh dapat,so kena pndai2 lah buat bajet sdri utk berbelanja kan.hihi....mintak2 lah ye,dpt main salji yg ori bukan buatan.amin....tq chik na!

    nieda: ok kak,nnti kita caling2 ye.hihi..tq2.

    ReplyDelete

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala