pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Friday, April 13, 2012

BERSAING ANTARA ORIGINAL DAN TIRUAN

Assalammualaikum semua pengunjung CITH, salam Jumaat untuk semua.

setiap ciptaan Allah itu adalah sebaik-baik ciptaan dan tidak ada yang dapat melawan kekuasaannya.sesuai dengan namaNYA AL AZIZ iaitu Yang Berkuasa,maka DIA berkuasa untuk menjadikan apa yang hendak dijadikan.KUN FA YA KUN...

siapalah kita untuk melawan ciptaan yang telah dikurniakan kepada kita.CITH rasa,mungkin di kalangan kita semua dah sedia maklum macam-macam cerita mengenai episod perempuan nak jadi lelaki,lelaki nak jadi perempuan dan entah apa-apa lagi...semuanya seakan ingin mencabar ciptaanNYA yang telah cukup sempurna ini.

dunia hari ini,bukan kita terpaksa bersaing di kalangan jantina yang sama,jantina berbeza, bahkan kita terpaksa bersaing dengan jantina tiruan yang semakin menjadi-jadi di akhir zaman ini.nampak sangat,dunia ini sudah semakin hampir menuju ke garis penamat.semakin tenat keadaan dunia hari ini...Allah hu Akbar! entah apa-apa lagi lah yang akan berlaku selepas ini.

kalau dah banyak sangat "barang tiruan" di depan mata kita,maka apa jadi barang yang original?selalunya barang tiruan ni memang murah,semua boleh dapat tapi tak lama pakai....emmm...baru tahu ada kurang sana sini.dah kata tiruan kan! memang begitulah adatnya....

bandingkan pula yang original.memang harga mahal,tak semua dan tak mudah untuk dapat tetapi apa yang penting dia tetap ada nilai walaupun dah lama menggunakannya.emm...entahlah,kita semua kena berhati-hati kerana yang tiruan ini sangat sukar untuk dikenalpasti ketulenan.boleh dikatakan 99.9 adalah sama dengan yang ori.bak kata orang;hanya jauhari yang mengenal manikam! TETAPI, kita jangan lupa,Allah itu maha mengetahui...tak ke mana yang tiruan itu...mungkin peringkat awal,boleh ditutup ketidakoriginalan itu tetapi sampai bila kan...akhirnya akan tahu juga.

apa pun,siapa pun kita, sesungguhnya apa yang telah diciptakanNYA itu adalah sebaik-baik ciptaan.syukur,syukur dengan kejadianNYA.Allah hu Akbar! moga kebenaran antara yang original dan tiruan dapat dikenal pasti.biarlah kita bersaing dengan yang original...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala