pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Tuesday, November 23, 2010

KAPAR-PANTAI INDAH SEAVIEW RESORT

penatnya...nilah dia, bila masa berjalan,tak ingat penat.bila dah balik rumah sendiri semula, barulah rasa...alahai...penatnya...tapi kalau fikir penat,nanti tak berjalan pulak kan! blog ni tak dapat aku masukkan entri baru sebabnya kat tempat yang aku duduk tu tak dapat line.bila dah balik rumah ni,baru boleh cerita.

Hari ni Sabtu lepas-kami bercuti untuk edisi hujung minggu yang pertama di Pantai Indah Seaview Resort Kapar.Klang. cuti kali ni ada matlamat serampang 2 mata.1 memang untuk bercuti dan 1 lagi untuk sama-sama ke majlis bertandang pengantin ke rumah lelaki di Meru Klang-jadinya kira satu jalan lah ni.

Kali ni rombongan kami disertai oleh ahli baru-iaitu keluarga abang sulungku yang dari kampung dan 2 orang anak kakakku yang tak pergi..sebelum-sebelum ni dia tak pernah pun nak joint program berjalan aku.mungkin lepas ni adalah lagi agaknya.

Bekalan untuk pergi ni seperti biasa akulah ajk makanan.tajaan makanan tengahari tu aku masak nasi putih dengan sambal kerang dan rendang ayam.malam pulak nanti makan ditaja oleh kakcik ku pulak!

Pantai Indah Seaview Resort terletak di Sg Sembilang Jln Kapar. Merupakan kediaman berbentuk apartment.ada 2 jenis apartment-yang 2 bilik dan 3 bilik.

Untuk aku sekeluarga,kami duduk di apartment 3 bilik=RM100 untuk semalam. 1 bilik berhawa dingin dan satu lagi dengan kipas saja dan satu lagi bilik yang kecil untuk dijadikan stor simpan beg atau juga boleh untuk tidur.kalau tak cukup tilam; jangan risau, boleh sewa tilam tambahan dan juga bantal sekiranya tak cukup.kadar sewa yang dikenakan pun taklah mahal .kira oklah.1 tilam dikira RM5 dan bantal sebiji RM2.
Mempunyai 2 bilik air, dilengkapi dengan dapur yang simple- aku bawak dapur gas yang portable tu -boleh masak dalam rumah!satu ruangan tengah rumah yang luas,ada balkoni,ada tv yang tak adanya ialah line internet!

malam tu aku menambah satu tilam tambahan dan 5 biji bantal lagi.semua yang lelaki tidur luar dan perempuan tidur dalam bilik kecuali anak kecikku Hakimi tetap bersama aku-hihi....cinta dia dekat aku! Kemudahan parking memang banyak-senang tak perlu risau nak parking jauh.ada dewan aktiviti,ada badminton court, tempat berbarbeque dan yang paling ditunggu Sakinah-swimming pool! Ni memang best tapi taklah grand sangat tapi ok!
(PERTANDINGAN MENIUP PELAMPUNG-sampai tegang-tegang urat leher)untuk swimming pool tak perlulah risau nak pakai swimming sut-ni boleh pakai apa je..asalkan ada pakai.kalau tak ...alamat lah...semua orang cabut nanti...hihiii....

laut? depan apartment sahaja tapi tak digalakkan untuk mandi di sini-pantainya yang jauh ke tengah dan agak bahaya untuk mandi tambahan pula pasirnya banyak kulit-kulit kerang dan kaca-kaca halus.mandi di swimming pool pun dah kira best.

untuk yang kaki pancing-di sebelah apartment ni ada kolam pancing berbayar.pakweku hari tu pun ada 'test market' kat sini tapi tak ada hasil daa...baik pergi makan kat medan ikan bakar saja. (akan aku ceritakan nanti...)



INFO:
PANTAI INDAH SEAVIEW RESORT
LOT 5182 BT 17
JALAN KAPAR SG SEMBILANG
SELANGOR
TEL: 03-32649617

2 comments:

  1. eh...bukan ke korang pegi sambut menantu kat Klang??

    ReplyDelete
  2. hihi...pgi tu mmg pgi tp aku ni matlamat serampang 2 mata! sambil makan sambil minum air!mah, kita blh pgi sini tau! bia org laki mancing kolam, kita lepak mandi kolam, pastu mkn,pastu mandi lagi...

    ReplyDelete

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala