pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Wednesday, April 18, 2012

MUSIM ORANG TONJOLKAN DIRI


Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

Malaysia bukanlah negara bermusim seperti kebanyakkan negara lain di dunia yang ada 4 musim dalam setahun! TETAPI ada satu musim yang melanda negara ini.ianya hanya dalam 4@5 tahun sekali-iaitu MUSIM MENONJOL(foto oleh: google.com)

kebelakangan ini perasan tak perasan memang ramai yang cuba menonjolkan diri masing-masing.kalau di status FB,masing-masing begitu berapi-berapi menulis mengenai perkembangan mereka dan orang lain.manakala di akhbar pula,setiap daripada orang ini cuba mencari ruang untuk mengetengahkan nama mereka yang sebelum ini hanya suam-suam kuku.di tv pulak,tiba-tiba ada muka-muka menyelit yang kalau dulu tak rajin keluar muka,kini tiap hari ada saja muka dan ceritanya yang diberikan perhatian.semuanya sebagai satu "signal".kalau tsunami pun ada signal amarannya maka musim menonjol ni pun ada juga signalnya...huhu.

semua senario ini tidak lain dan tidak bukan kerana tiupan angin pilihanraya umum yang bakal diadakan pada tahun ni.maka dengan itu,masing-masing mencari platform untuk menonjolkan diri kepada pihak atasan untuk diberi ruang dan peluang dipilih menjadi calon PRU.aduh...kalau sebelum ini jarang nampak muka,jarang mengeluarkan kenyataan,alih-alih kebelakangan ini sangat lantang bersuara dan boleh dikatan saban hari muka mereka kedapatan di ruangan media massa.

inilah impaknya PRU.siapa yang tidak mahu jadi calon dan seterusnya menjadi ornag bergelar?emmm...kan menjadi orang bergelar ini merupakan satu jalan mudah untuk mendapatkan sesuatu?dalam erti kata lain AMAT MUDAH dalam segala-galanya.waima tak perlu beratur panjang di plaza tol.hanya dengan plat nombor sahaja sudah memberi isyarat untuk kereta lain berundur ke tepi.betapa sangat mudahnya ini kan!

jadi dek kerana limpahan keistimewaan yang KEBAL daripada segalanya,maka sebab itulah masing-masing akan menggunakan apa cara sekali pun untuk meraih peluang menjadi orang yang dipilih.

apa pun bagi CITH,kalau hanya sekadar menonjol untuk mendapat sesuatu maka itu bukanlah sifat yang tulin.sifat ini akan berlalu pergi bila orang dah rasa menyampah.maka pada masa itu baru tahu sebenarnya realiti...

ALAHAI...

2 comments:

  1. dan bermulanya status kawan2 atau sedara mara tentang politik..BOSAN..silap2 bleh gaduh sesama sendiri.

    ReplyDelete
  2. memang pun.sejak nkl PRU ni aku dah unfriend 2 org dlm list aku.sebabnya? terlalu over menjadi balaci utk sesuatu pihak.cakap berdegar2 di FB tp tak pulak jd calon.ni yg menyampah tu.

    ReplyDelete

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala