pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, May 18, 2010

ALAHAI ...KALAU DAH SAKIT


ingat 5 perkara sebelum datang 5 perkara!... dan apabila sakit, satu badan rasa lemah, tenaga hilang, selera pun tiada, apa yang dirasa cuma mahu tidur,tidur,tidur...

aduh..dah 2 hari aku tidak melayan FB nak membuka blogku ini, gara-gara diserang sakit perut yang teramat sangat. sakit perut mengelodok-gelodak, disusuli dengan cirit-birit, muntah-muntah sehingga tinggal air hempedu sahaja!, sakit kepala pulak...alahai....

asalnya sakitku pada pukul 4 pagi lagi tapi aku tahan jugak. yelah kalau nak ke klinik, anak-anakku sedang syok tidur, jadinya pakweku kata..tunggu pagilah..

pagi ni, tiada sarapan. aku sediakan sosej goreng untuk bekal Sakinah dan oat untuk minum pagi. memang aku tak larat! sampaikan nak pegang teko nak bancuh air pun boleh jatuh terhempas!

pakweku nak cuti jer pagi ni, tapi aku menahannya dengan alasan aku ni kuat lagi, boleh tahan...tak payah susah-susah. tapi sebenarnya...Allah sahaja yang tahu perutku ini.bukan apa, aku sayangkan cuti pakweku ni. aku ingat biarlah cuti sekolah nanti dia ambil cuti -boleh bawak Sakinah jalan-jalan.

Sakinah pulak bila tengok aku semacam jer pagi ni, meja pun tak de apa, gelabah jugak dia! dia gosokkan aku dengan minyak cap kapak (minyak rasmi famili kami)kat kepala dan perut...sambil tu sempat jugak aku meraih perasaan dia...hehehe...(aku katakan...Na, agaknya mama ni nak masuk hospital kut, yelah kat rumah ni, ina kata mama suka marah kan..." apa lagi..dia buatlah drama sebabak dia di pagi hari!

dia pulak yang nangis! dia kata aku pregnat pulak sebabnya masa aku pregnat yang kecik ni, aku selalu kene pening kepala dan muntah-muntah!....hish...hish...

selepas pakweku menghantar Sakinah ke sekolah agama, aku, dibawanya ke klinik. ingat bolehlah dapat awal. tidak sama sekali. masaku pergi jam 8.30pg aku dh dapat no 18. punyelah lama nak tunggu...gelodak perut ni dah tak menahan lagi. sekajap datang...sekejap pergi...alahai...

bila sampai masa diperiksa, doktor kata mungkin aku keracunan makanan. semalam aku makan kat rumah. mertuaku yang masak. ooo ye baru teringat petang semalam aku ada beli rojak yang berhampiran klinik ni.. memang aku sorang yang makannya.sah! kata doktor mungkin itu sebabnya. doktor ni pun pernah kena macam aku rasa ni gara-gara makan rojak di kedai yang sama!...tapi syukur lain-lain penyakit tak ada !

ubat dibekalkan untuk 8 jam sekali makan. hari ni tengahari pakweku cakap tak payah masak- beli nasi bungkus jer. aku disuruh berehat... lagi pun memang aku tak berdaya!bila dah makan ubat ni...memang aku rasa nak tidur jer..aku katakan pada pakweku supaya dia pergi kerja..sayangkan cuti dia..

* ketika sakit ini tidak lain yang kita mahu-PERHATIAN daripada insan-insan tersayang. syukur- suami yang memahami dan anak-nak yang mengerti. sakit beransur pulih tetapi ketika jari jemari ini menaip, masih ada sesekali gelodak itu datang..pergi...datang ...pergi...

Ya Allah jika sakit ini ujianMu kepadaku sebagai tanda sayangnya Engkau pada hambaMu ini...aku redha Ya Allah

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala