pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Saturday, May 8, 2010

DEDIKASI UNTUK MAK

* untuk diriku dan kepada semua yang bergelar anak

aku lahir daripada perut mak...
bila dahaga, yang susukan aku..mak...
bila ku lapar, yang suapkan mulutku...mak...
bila aku sorang... mak... kau dampingiku
kata awalku sewaktu mula bercakap...mak

bila bangun tidur.. aku cari..mana mak...
bila nak bermanja. aku dekati...mak
bila nangis.... orang yang pertama datang...mak
bila sedih...yang memujukku...mak
bila nakal...yang memarahiku...mak
bila sakit...yang menjagaku...mak
bila melakukan kesalahan..yang paling kuat marah...mak

bila takut...yang menenangkanku...mak
bila nak peluk..yang aku suka peluk...mak
bila seronok... orang pertama aku nak mengadu...mak
bila barang hilang...aku mengadu pada...mak
bila sakit hati...mengadu pada ...mak
bila takut...aku panggil...makkkkkkkkk

bila exam...orang yang paling sibuk...mak
bila ada masalah...yang paling risau..mak
bila buat pasal.. pasti kena marah daripada...mak
yang selalu faham aku...mak
yang tahu perangaiku...mak
yang selalu berleter pet.. pot... mak
yang selalu pujiku...mak
yang selalu nasihatkan aku...mak

yang selalu ingatkan aku dengan Allah...mak
yang selalu ceritakan padaku...mak
yang buatkan aku gembira...mak
yang masak sedap untukku...mak...
yang masih peluk dan ciumku hingga kini...mak
yang tidak jemu mendoakan kejayaanku...mak
yang tidak jemu mengajarku dan meleteriku sehingga dewasa...makkkkkkkkkkkkk
yang amat risaukan keselamatanku ...mak

dan segala yang dibuat agar aku bahagia... tidak lain orang itu adalah makku...

*sumber: buletin sk setiawangsa- diolah semula oleh penulis
moga semua para mak di luar sana dikurniakan Allah segala pahala atas apa jua yang telah diberikan kepada seorang yang bernama anak ini.

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala