pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Saturday, May 8, 2010

INA, THANK YOU!


pagi semalam sebaik sahaja aku sampai di depan sekolah agama anakku Sakinah, dia seakan memegang sesuatu dari belakang. "ma, close your eyes" katanya. "emmm, apa dia? dah close ni.." "ting! nilah hadiah Ina untuk mama sempena hari ibu. Ina beli 2 bunga ni untuk mama. satu dari Ina, satu lagi konon dari adik la kan... ma tahu, ni kan duit Ina 2 ringgit tu lah yang dalam wallet Ina tu.." panjang lebar anakku nak menjelaskan keadaannya gara-gara beli bunga tadi.

"thank you. mama kan Na, tak harap apa-apa hadiah pun ..tapi kalau orang nak kasi..ambik lah kan..( dengan nada nak mengusik dia!) tapi kalau anak-anak mama dapat buat baik kat mama, jadi anak yang soleh dan solehah, dengar cakap, jadi orang berjaya dunia dan akhirat, tulah hadiah yang paling berharga sekali tau!" "itulah yang buatkan mama gembira, tak sakit hati, tak marah-marah..."

aku rasa semua ibu pun rasa berkehendak yang sama denganku bukan. setuju? bukan material yang kita pinta tetapi lebih kepada tanggungjawab dan kesedaran mereka kepada kita.

pepatah Inggeris ada menyebut; what goes around, comes around! semoga perbuatan baik kita kepada ibu bapa kita akan melahirkan anak-anak yang juga akan berbuat baik kepada kita nanti. Ya Allah, perkenankan doa hambaMu ini.


I want to be a great mama because i have a great daughter and son. i raise my kids with full of my love! sakinah AND HAKIMI; I LOVE YOU ALL SO MUCH THAT I HAVE. YOU ARE MY SWEETHEARTS.

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala